2 mnd, mye gråt

Stinemarieenge

Blir kjent med forumet
Hei!

Jeg har ei jente som er 2 mnd i morgen, og de to siste dagene har hun grått utrolig mye! Med en gang vi legger hun i fra oss, blir hun nesten helt hysterisk. Hun har vært helt rolig siden dagen hun ble født, og nesten ikke grått noe. Hun har begynt med å sove hele natta allerede, men om dagen bare gråter hun nesten. Har mål temperaturen og den har liggi på mellom 36,9 - 37,2. Hun har noen perioder i løpet av dagen hvor hun smiler og er veldig fornøyd. Hun får Collett tillegg, ettersom jeg mista melka etter ca 5 uker, og fordi hun ikke tålte NAN fikk hun et annet merke som har funka veldig bra. Hun fåt 180ml og det har hun fått de siste 2 ukene. Kan det ha noe med at hun ønsker mer mat nå? Hun er jo 2mnd og spiser som en på 3 mnd.

Håper på raskt svar! Takk på forhånd! :)
 
Hei!

Jeg har ei jente som er 2 mnd i morgen, og de to siste dagene har hun grått utrolig mye! Med en gang vi legger hun i fra oss, blir hun nesten helt hysterisk. Hun har vært helt rolig siden dagen hun ble født, og nesten ikke grått noe. Hun har begynt med å sove hele natta allerede, men om dagen bare gråter hun nesten. Har mål temperaturen og den har liggi på mellom 36,9 - 37,2. Hun har noen perioder i løpet av dagen hvor hun smiler og er veldig fornøyd. Hun får Collett tillegg, ettersom jeg mista melka etter ca 5 uker, og fordi hun ikke tålte NAN fikk hun et annet merke som har funka veldig bra. Hun fåt 180ml og det har hun fått de siste 2 ukene. Kan det ha noe med at hun ønsker mer mat nå? Hun er jo 2mnd og spiser som en på 3 mnd.

Håper på raskt svar! Takk på forhånd! :)
Hei!
Nyfødte har stadig økende behov for mer melk, og barna vil justere mengden i stor grad selv. Det kan variere hvor mye barnet tar til hvert måltid. LA jenta di styre melkemengden selv til hun blir fornøyd. Barn er ulike og har ulikt behov. Morsmelkerstatning er tyngre fordøyelig enn morsmelk. Noen barn kan plages med mageknip pga melken, og det er svært viktig at barn som får mme bæsjer hver dag. Dersom det er problemer med intoleranse eller allergi familien , kan gråten og uroen skyldes magevondt pga melken. Det kan være at jenta di vil tolerere bedre en mme som er mer behandlet og gjort lettere fordøyelig enn vanlig mme. Du kan evt. spør på apoteket hva de vil anbefale. Kanskje svelger jenta di mye luft, og ved å bytte til en annen flasketype, kan det kanskje bedre seg. Det finnes spesielle flasker som forhindrer luftinntak. Sørg for at hun får opp luften etter måltidet, og la henne gjerne ligge på magen så mye som mulig. Anstrengelse og mageleie kan fremme luftavgang. Du kan også gjerne ta henne med til helsestasjonen for å sjekke vektøkningen og få en vurdering av trivsel og vekst. Det må også sies at det ikke alltid lar seg gjøre å finne ut av hva som plager barnet. Det blir viktig å kose seg i de gode stundene. Vis omsorg og kjærlighet, snakk til barnet og vis at du er glad i henne Dette skaper trygghet. Ønsker dere en god framtid! hilsen Elin.
 
Back
Topp