2 mammaer eller 2 pappaer

Lisbeth_Alvilde

Blir kjent med forumet
Vårt barn har termin 24 mars og er et kjærlighetsbarn ❤️
Etter en lang reise med IVF (prøverør) så endte reisen med en ny metode som de kaller ROPA.
dvs: min partners egg, men at jeg bærer frem barnet.
Er det flere her i forumet som er foreldre med samme kjønn? ikke at det burde ha noe og si, men vi ønsker at vår lille skal vite og kjenne til at han er ikke alene om å ha evt 2 mammaer (eller pappaer)

Etter en lang reise med IVF (prøverør) så endte reisen med en ny metode som de kaller ROPA.
Er det flere her i forumet som er foreldre med samme kjønn? ikke at det burde ha noe og si, men vi ønsker at vår lille skal vite og kjenne til at han er ikke alene om å ha evt 2 mammaer (eller pappaer)
Gratulerer med kjærlighetsbarnet på vei!! Foreldre med forskjellige kjønn her, men håper og tror at barnet deres kommer til å vokse opp i et samfunn der det er like akseptert å ha to mammaer, to pappaer, bare en mamma, bare en pappa eller en av hver!

Vi skal i alle fall oppdra vår sønn og kommende datter på en slik måte at de ikke trenger komme ut som homofile! Det skal være like naturlig for gutten vår å komme hjem til mamma og pappa å si at kjæresten min heter Henrik, som det hadde vært og sagt Turid!

Hurra for et mangfoldig og inkluderende samfunn :Heartred

Forskjellig kjønn her, men ville bare si at jeg ble utrolig glad og rørt når jeg leste om ROPA! Hurra for et inkluderende samfunn :wav

Gratulerer med kjærlighetsbarn på vei:Heartred Forskjellig kjønn her, men håper at våre barn skal vokse opp i et samfunn der ulike familier er akseptert:love7

Vi har ei jente på 4 nå og hun er veldig fan av Brillebjørn. Han har 2 mammaer og jeg syns bøkene er en fin måte å starte samtalen med et lite barn om at familier er ulike:)

Takk Alle ❤️
vi har lyst til å normalisere det mest mulig, og svare på alle spørsmål som kommer med tiden.
håper samfunnet har kommet lengre enn der var når vi var småtroll.

vi er ikke veldig inkludert i det skeive miljøet, så vi håper og komme i kontakt med noen med samme case.

ROPA er fantastisk! Blei lov i Norge først i år. det at begge to er inkludert vil da gjøre båndet mellom oss tre enda sterkere ❤️

Har du tatt en sjekk inne på assistert-siden på prøver-forumet? Synes å huske det er et par stykker der som iallefall er igang eller har gjennomført IVF eller IUI pga samme kjønn! Kanskje verdt å legge ut en tråd der og?

Hei. Vi er to mammaer og venter vårt andre barn. Har egentlig et ganske stort nettverk i det skeive miljøet som har fått barn i samme tidsrom som oss. Men jeg ble for en tid tilbake meldt inn i gruppen «regnbuefamilier OA» på facebook. Der kommer det forslag til aktiviteter, kafétreff etc, i Oslo og Viken. Vil anbefale denne gruppen, om dere ikke allerede er medlem der :)

Selv har jeg termin 27.mars og bor på Ullern ☺️

Last edited:
Hei. Vi er to mammaer og venter vårt andre barn. Har egentlig et ganske stort nettverk i det skeive miljøet som har fått barn i samme tidsrom som oss. Men jeg ble for en tid tilbake meldt inn i gruppen «regnbuefamilier OA» på facebook. Der kommer det forslag til aktiviteter, kafétreff etc, i Oslo og Viken. Vil anbefale denne gruppen, om dere ikke allerede er medlem der :)

Selv har jeg termin 27.mars og bor på Ullern ☺️
Hei
Vi har meldt oss inn i den gruppen, og håper å være med på arrangement som kommer. Juleverksted høres jo kjempe koselig ut.

gratulerer med kjærlighetsbarn i magen ❤️ Lykken er stor

I klassen til sønnen min er det tre barn som har to mammaer. Det er verdens mest naturlige til for sønnen min og resten av klassen. På lik linje som at det er barn med foreldre med en annen hudfarge enn oss.

Back
Topp