2 ks så fødsel?

Lutzern

Februar 14 - miss trøtt
Februar 2014 - Skjult forum
VIP
Fortalte ei venninne at jeg var blitt anbefalt ks tredje gang siden jeg har hatt ks 2 ganger. Hun mente hun kunne gå i fødsel for hun hadde ikke fått noe annen beskjed? Trodde det var "standard" at livmoren bare tåler 2 ks. Men kanskje bare jeg som misforstod legen?

Fortalte ei venninne at jeg var blitt anbefalt ks tredje gang siden jeg har hatt ks 2 ganger. Hun mente hun kunne gå i fødsel for hun hadde ikke fått noe annen beskjed? Trodde det var "standard" at livmoren bare tåler 2 ks. Men kanskje bare jeg som misforstod legen?
Det er det jeg også har hørt, men jeg har bare annenhånds info :)

Hvis du har 2ks blir du anbefalt ks igjen pga faren for at livmora skal revne under fødsel. Har du hatt 3 ks er du anbefalt å ikke bli gravid igjen..

Eg og har hørt at det e sånn det e. Men bare fra andre da. Ikke noe erfaring sjøl. Men kan hende det e forskjell på hva grunnen til ks er. Kan jo være nr 1 og nr 2 blei tatt av ulike grunner og at det ikke har noe med at det e stor sannsynlighet for at det skjer igjen? Eg vet ikkje altså, bare en teori eg har :p

Sent from my iPhone using BV Forum

Har også hørt at hvis du har to KS så blir tredje tatt med KS, pga fare for revnet livmor. Men kan jo være andre medisinske grunner til at nr.3 kan fødes normalt?

Hvis du har 2ks blir du anbefalt ks igjen pga faren for at livmora skal revne under fødsel. Har du hatt 3 ks er du anbefalt å ikke bli gravid igjen..

Ste moren min fikk vite etter 3 ks at ho burde vente en del år før ho skulle få en til. Nå i sommer fikk ho nr 4 med ks.

Jeg fikk også samme beskjed etter mitt 2. KS nå, at hvis jeg skal ha flere barn blir det planlagt keisersnitt.

Jeg hadde ks med første og fikk beskjed om at dersom min andre ble født via ks MÅTTE jeg ha ks tredje gangen. Heldigvis kom nr 2 vaginalt, men jeg fikk streng beskjed om at dersom hun ikke kom vaginalt, fikk jeg ikke lov å føde uten ks tredje gang.

Ok takk for svar. Var litt usikker på om de kanskje anbefalte ks til noen fordi kroppen ikke klarte å føde. Hvis det er pga at livmora ikke tåler en fødsel så har man vel ikke noe valg.

Etter 2 keisersnitt anbefales keisersnitt ja, dette pga. svekket livmor etter såret.

Etter 3 keisersnitt anbefales det ikke å bli gravid mer.

Kjenner ei som har vært igjennom 6 ks, og fikk beskjed om å sterilisere seg under siste, men nektet. Smart..

Min svigerinne har 4 KS bak seg. (Nord-Afrika, så sikkert en annen praksis) Høres heftig ut!

Back
Topp