2 hunder må bli avlivet pga dei ser "farlige ut"

Gudle i magen

Elsker forumet
http://www.nettavisen.no/nyheter/article2983366.ece her er linken.

synes det er helt tragisk at politie kan komme å avlive hundene pga dei er kanskje blanda med noe ulovligt[&o] synes dei heller sku latt familie få ha hundene sine. Stakkars familie[&o]stakkars hunder som må dø pga dei ser farlige ut[&o] då burde dei vertfall sendt dei til utlande enn å avliva dei! Tragisk. Uansett so burde familen fått hatt sine kjære 2 hunder som er snille!

Å hærregud da! [&:]

Dessuten så e dæm 7 år, og da e dæm LOVLIG!

For å være ærlig synes jeg ikke synd på eierene.
Dette rotet har de klart å komme seg oppi helt selv.

ORIGINAL: *LilleVinkel*

Joda.. Men dæm e over aldern til å være lovlig da [:)]

Jeg synes de absolutt burde vente til hundene biter eller lemlester noen, helst et barn, før de vurderer å avlive dem. Sorry folkens, jeg synes ikke det minste synd på den familien. Når man gjør noe ulovlig, får det følger - sånn er det bare. Selvgjort er velgjort!

ORIGINAL: LilleLisska

Hvorfor tar de dem da? Hvis de skal være lovelige?

Nei, si det du! [8|]

Men syns heller ikke synd i eierne altså..

Nei, si det du! [8|]

Men syns heller ikke synd i eierne altså..

Kan fint være at eirene lyver for å beholde dem også.
Sånn går det med raser man ikke har lov til å ta inn i Norge.

ORIGINAL: Papillon

Jeg synes de absolutt burde vente til hundene biter eller lemlester noen, helst et barn, før de vurderer å avlive dem. Sorry folkens, jeg synes ikke det minste synd på den familien. Når man gjør noe ulovlig, får det følger - sånn er det bare. Selvgjort er velgjort!

[8|][8|][8|][8|]

Synes du skal sette deg litt inn i saken før du uttaler deg. Jeg har to staffordshire bull terriere, og de ser "farlige" ut. Skal de dø pga det da? Det finnes ikke mer barnevennlige hunder [:)]

Jeg har selv blitt bitt av hunder da jeg var liten, og det var en labrador, en puddel og en blandingshund. Ganske mange flere også om man skal regne med bitt som ikke gikk gjennom huden. Ved forskjellige anledninger selvsagt. Det var aldri snakk om at disse skulle avlives, da jeg selv hadde skylden fordi jeg gikk bort til alt som var av hunder og skulle kose. Jeg har aldri blitt bitt av såkalte farlige hunder, og jeg omgås "farlige" hunder daglig.

Jeg synes det er forferdelig at disse hundene skal dø pga. utseende sitt. Når det er sagt, så vet de fleste at man ikke skal kjøpe blandingshunder uten å ha stamtavle, da politiet avliver hunder som muligens har pittbull eller amstaff i seg.

ORIGINAL: Fantastika

ORIGINAL: Papillon

[8|][8|][8|][8|]

Synes du skal sette deg litt inn i saken før du uttaler deg. Jeg har to staffordshire bull terriere, og de ser "farlige" ut. Skal de dø pga det da? Det finnes ikke mer barnevennlige hunder [:)]

Jeg har selv blitt bitt av hunder da jeg var liten, og det var en labrador, en puddel og en blandingshund. Ganske mange flere også om man skal regne med bitt som ikke gikk gjennom huden. Ved forskjellige anledninger selvsagt. Det var aldri snakk om at disse skulle avlives, da jeg selv hadde skylden fordi jeg gikk bort til alt som var av hunder og skulle kose. Jeg har aldri blitt bitt av såkalte farlige hunder, og jeg omgås "farlige" hunder daglig.

Jeg synes det er forferdelig at disse hundene skal dø pga. utseende sitt. Når det er sagt, så vet de fleste at man ikke skal kjøpe blandingshunder uten å ha stamtavle, da politiet avliver hunder som muligens har pittbull eller amstaff i seg.

Loven er krystall klar. Så dette burde de nok undersøkt før de skaffet seg disse hundene.

Men er enig i at det er trist at de må dø pågrunn av en feil eierne har gjort.

Loven er krystall klar. Så dette burde de nok undersøkt før de skaffet seg disse hundene.

Men er enig i at det er trist at de må dø pågrunn av en feil eierne har gjort.

Enig med deg [:)]

De er levende vesner akkurat som oss. De føler smerte, sorg og glede. Det er det jeg tenker på da. Selvfølgelig må de ikke få sjangsen til å skade noen. Men de burde ikke lide for menneskenes feil.
Greit at eierne må ta ansvar for det de har gjort, men ærlig talt, så slo ikke tanken meg engang. For det første jeg tenkte på var disse stakkars dyrene.

Hvis disse hundene har blitt fraktet over grensa fra Sverige uten stamtavle...er de ikke da smuglet inn?

Jeg skjønner at det er forferdelig med tanke på å miste hundene sine, det er jo så vondt. Og den begrunnelsen er tynn, men dog...

Det jeg ikke skjønner er hvorfor eierne mener at politet skal vise skjønn med DERES hunder når de MÅ ha visst om disse reglene og har, etter alt jeg kan forså, smuglet de inn i Norge.
(det er lixom smuglingen jeg reagerer mest på her...for de har jo da begått et lovbrudd for å skaffe seg hundene...)

Såvidt jeg har forstått så skal alderen være ok, så på grunnlag av det (om det stemmer) så synes jeg dette er diskriminering.
Jeg har blitt bitt av hund en gang og det var en golden retriver. Og kjenner flere som er blitt bitt av "familiehunder" som golden, labrador og border collie.
Jeg personlig stoler MYE heller på en hund med god sterk psyke enn en overnervøs border collie.. Liker ikke de typiske familiehundene som ofte er blitt avlet like feil på de som de "farlige" hundene.
Om man ikke har lov å være rasist som menneske, hvorfor skal vi være det med dyr?
På tide å gjøre noe mer med dyreloven slik at det faller på eierene og ikke dyret.

Når en anskaffer seg hund, være seg puddel eller en såkalt farlig en, burde man ikke da sjekke opp litt hva som er greit og ikke på forhånd (ha orden i papirene f.eks.)? Gjør en det, så slipper en jo sånt som dette...
Lov er lov, men det er trist at de kanskje mister hundene sine og får "ødelagt familien" som de sier selv...syns nå uansett at en MÅ være konsekvent på sånt, hvis ikke - hvor går grensa da?
Dessuten burde det være påkrevd med et kurs før folk skaffer seg hund, det kan være like mye eieren sin skyld at hunder biter. Det er sykt mange uegnede hundeeiere der ute...

Å hærregud da! [&:]

Dessuten så e dæm 7 år, og da e dæm LOVLIG!

Men de kan ikke bevise at dem har vært i Norge siden den tid for de har ingen papirer på dem.

Og de har ingen papirer på rase, stamtavle, mor, far.

Synes det er utrolig synd at de blir straffet fordi de har gitt hunder som trenger ett hjem ja akkurat det ett hjem. Det er vanskelig nok å omplassere hunder, kan ikke tenke meg at det blir noe lettere etter dette stuntet.

ORIGINAL: MissVega

Synes det er utrolig synd at de blir straffet fordi de har gitt hunder som trenger ett hjem ja akkurat det ett hjem. Det er vanskelig nok å omplassere hunder, kan ikke tenke meg at det blir noe lettere etter dette stuntet.

De har jo smuglet med seg hunder til Norge, av en rase som er ulovelig.

Jeees...
Purken har lite å gjøre[8|]

Back
Topp