2 gangsfødende????

ma 84

Elsker forumet
hei!
jeg lurer på hvordan dere synes det er å gå gravid for 2 gang.
synes det er helt greitt, har vært tussi til tider, men man må regne med noe da. har vært en del klar, for det er jo ikke bare å hvile når man har tenkt det.
jeg har en gutt som er født 17 mai 2004, så da blir det ca 18 mnd mellom mine 2. mange sier at jeg kommer til å slite og at det kommer til å bli hardt, men hvordan vet de det da? man vet jo ikke hvordan den neste blir. det blir noe helt annet å ha 2, men hvorfor være så negativ, folk får tvillinger og de klarer det fint. føles nesten som om de tror at jeg ikke kommer til å klare det. er veldig irriterende egentli. jeg har troen på at dette kommer til å gå bra, fordeler og ulemper er det med alt, men man må jo være posetiv i utgangspunkte, hvis ikke kommer det aldri til å gå bra

Ikke bry deg om hva andre mener. Har ei svigerinne som har 3 på tre år, og JA det er travelt, men de klarer seg supert. Ser virkelig opp til dem og du klarer det du må. Kommer nok til å gå bra med deg skal du se[;)] Har selv ei jente som blir 3 år i slutten av november så det blir skikkelig spennende å se hvordan hun tar det å få ei lita søster. Tror jeg kommer til å slite mer med sjalusi enn deg. Det er noe av ulempen når den første er såpass gammel at hun forstår litt mer og vet hvordan hun kan styre mamma og pappa litt[:D]. Gleder meg kjempe mye til vi blir fire. Travelt men koselig. Har bare tre uker igjen på jobb [:D]jeg har vært lei en stund. Første gang jeg gikk gravid syntes jeg det var kjekt å gå gravid i hele 9 måneder. Denne gang har jeg vært klar for fødsel i mange måneder allerede[:D].
Ser på tickeren din at den er blå, vet du kjønnet på babyen?

Det var slik jeg tenkte,under det andre svangerskapet![;)]
Ble 16mnd og 3 uker mellom mine tasser,da andemann kom 3 uker før termin...
Og det har gått super greit,barna er verdens beste lekekamerater og har MASSE glede av hverandre!!![:D]
Så gled deg masse,ikke la deg dra med i hva andre mener/tenker/tror...
Det blir det en gjør det til!!!Er du positiv,så går det så bra så!!![;)]

de sier så, hadde lyst på jente den første stunden, men nå tror jeg at det er greitt me to gutter, når de er så jevngamle. skal kalle han isac, krangler litt om det skal skrives med k eller c.
synes jenta di at det skal bli stas å bli storesøster da? søsteren min er 5 år og hun er veldi sjalu på christoffer, når moren hennes snakker eller tar opp christoffer. men hun er jo nesten enebarn også da, og veldi bortskjemt. man får gjøre sitt beste uansett, hvordan situasjonen er, tenker jeg da.

akkuratt sånn prøver jeg å tenke, man må ha en posetiv innstilling, men blir jo ltt skeptisk når det er så mange som er negativ.
barna vil ha mye underholdning med hverandre når de er så tette. hvordan var den første tiden til deg da? var det strevsomt? eller fungerte det som forventet?

Venter jenta nå i nov/des...
Har gutt fra før og han er 15 mnd nå.. 17. 18 mnd mellom dem da!
Men vi gleder oss og er forberedt på å få det travelt. Hvorfor ikke når man likevel står oppi det med begge bena?

Jeg ønsker meg også to tette, så sant jeg takler førstemann noenlunde greit[;)]

det kan jeg si meg eni i.
blir noe av det samme som til oss mellom barna.
hvordan er formen din da?
min er helt super, har hatt det sånn siden jeg kom i uke 30 (sånn ca) klarer det meste nå, er ikke kvalm eller noe.
igår tok jeg å rev ned alle listene på et rom og spaklet hullene. men da kjente jeg en anelse av vondt bekken og vond lyske. men det er så gått å kan gjøre noe uten å bli svimmel og kvalm. man må jo regne med at formen ikke er helt på topp, man er jo gravid.

Det gikk kjempe greit!!![:D]
Pappa'n var hjemme de to første ukene da,så var heldig med det...
Ikke alle det klaffer for,men er veldig kjekt.
Storesøster her var litt smått sjalu når jeg måtte amme lillebror,men da fortalte pappa'n at det kun var mamma som kunne gi baby'n mat og det var over etter et par dager!
Så etter to uker og vi var alene hjemme,så skulle storesøster hjelpe til med alt...
Bare herlig da![:)] Også ble ho veldig opptatt av dukkene sine,og skulle gjøre sånn som mamma gjorde- skifte bleie,amme og få den til å rape.
Så selv om det er en gutt du har,så kan det være et tips å låne/kjøpe en dukke så han kan herme- storslått lek![:D]
Lillegutt her,som nå er 18mnd har begynt å være opptatt av dukkene til storesøster- stryker de på hodet og gir mat av flaske. Bare kjempe herlig...[;)]

det hørtes ikke så dumt ut!
kanskje dukke er tingen [:)]!
var det noe jenta di plutseli gjorde med dukkene, eller gjorde du noe som fikk henne intressert i å gjøre det samme med dukkene?

Back
Topp