2 eller 3 barn

Mulan

Prøver
Mailykke 2018
Junispirene24❤️
Hei:)

Vi har 2 barn på 6 og 3 år. Jeg var lenge klar på at vi var ferdige med 2 barn, men nå kjenner jeg sakte men sikkert på savnet etter nummer 3! Samtidig er jeg veldig bevisst på at valget om å prøve igjen skal være godt gjennomtenkt, og at det ikke blir aktuelt å begynne å prøve før yngste er 4. Jeg er veldig avhengig av egentid og syns mammarollen innimellom kan være utrolig tøff (som sikkert flere andre).

Jeg ønsker å høre erfaringer fra dere som har 3 barn. Var det tøft å gå fra 2 til 3? Fordeler/ ulemper?
 
Har 3 barn. Nå er mine tette, 3 barn på 3 år. Så vi var godt inni småbarns rutiner og egentid har nesten vært fremmedord de siste årene. Med andre ord var det ikke så stor forskjell fra 2 til 3. Merker selvsagt at vi er en voksen i mindretall, men det lærer man seg til. Ungene har også blitt veldig flinke til å vente på tur. Ja jeg er fullstendig utslitt i perioder, men det hadde jeg nok vært med to barn også.
 
Hei. Jeg har nå 3 st med mindre aldersforskjell enn dine. De er snart 5 og snart 3 og 4 mnd. To eldste er veldig knyttet til hverandre og gjør mye sammen og det hjalp ift ny baby som trenger mamma i starten. Det er på denne måte lettere med tredje enn andre barn.

men jeg synes det er først- hvilken baby du får og ellers hvilken andre ting i livet du styrer med. Hos oss er det oppussing og det gjør at jeg mye alene med ungene.
 
Mine er fire og fem år, og jeg ønsker meg veldig en til, men mannen vil helst ikke ha fler og syns småbarnsfasen er veldig krevende. Vet ikke helt hva det blir her enda, men jeg tror alltid det blir en overgang med flere barn. Her tenker jeg veldig på hvordan de to store vil reagere, men det finner vi ut av etterhvert :)
 
Mine 3 er 8, 5 og 2. Vi tenkte at vi kanskje skulle ha en attpåklatt når eldste var 10. Mye fordi det har vært en del med 5 åringen så hadde vært fint om alt var rolig med han først. Men sånn ble det ikke. Det har heldigvis gått fint. Selvfølgelig synes ikke den bhg ansatte som prøvde å diskutere med meg høygravid at det gikk fint men. Hehe. Hu hadde skylden og ble gransket. Graviditeten var fæl siden det var overraskende og alle tankene ang de to andre. Men så fort han ble født så var det helt naturlig. Trudde de to andre kunne reagere da eldste begynte på skolen og mellomste på storebarn mens minste ble født 30 august. Men de er kjempe glad i lillebroren sin og hjelper masse.
 
Har 3 stykk, men de er tett. Hadde nokk ikke villet starte på nytt med småbarn lenge etter nr2. Synst det er best å bare bli ferdig med det når man allerede er «fanget» i småbarnsmorrollen
 
Å nr3 ble egentlig ikke merka på noe måte, han henger bare med på lasset liksom :p men det tenker jeg hadde vert verre om ungene hadde stor aldersforskjell, da mine er så tett at de har samme interesser og behov omtrent
 
Jeg får nr 3 i februar.
Mine to store er 8 og 10 nå, og kommer til å ha fylt 9 og 11 når baby kommer. De gleder seg veldig :Heartred
Hadde jeg visst det jeg vet nå, hadde jeg gått for nr 3 tidligere, som feks da eldste skulle starte på skolen, sånn at aldershoppet ville blitt mindre, men jeg vet fra min egen søskenflokk at det er personlighet og ikke aldersforskjell som er avgjørende for hvor nære barna blir.

Bekymringen nå er at når de store forlater redet blir nr 3 alene igjen.
Så eh.. nr 4 er allerede på ønskelista..:bag:
 
Jeg har 2 barn på snart 6 og en på 8.
Sluttet nettopp på hormonspiral etter å ha «maset» på mannen i 3 år
Er veldig usikker til tider om vi gjør noe dumt, men jeg tror det blir riktig ❤️
 
Har 3 barn og er veldig hektisk til tider men går fint. Fant nettopp ut at vi er gravid med nr 4.. eldste er 6 år så de er relativt tette her
 
Jeg er alene med 3 barn. Alder 5 mnd, 5 år og 8 år. Det er krevende, men fint. Hadde aldri villet hatt det annerledes. :)
 
Har tre på åtte, seks og ett år. Var usikker på om vi skulle få en tredje, for det var intenst med de to første. Men de er jo mye større nå. Da tredje kom var det kun fint og koselig, ikke slitsomt som da nr to kom og vi hadde en liten fra før. De største er ikke sjalu, de skjønner at den minste trenger mer. Vi har hatt det så koselig mer permisjon og babytid at vi seriøst vurderer å få enda en. Trodde aldri jeg skulle vurdere det etter nr to som hadde kolikk i tillegg.
 
Back
Topp