2 eggløsninger i samme syklus!!

bea810

Glad i forumet
Skjønner i grunn veldig lite!

Hadde positiv eggløsningstest på mandag og tirsdag, negativ onsdag, ventet ikke eggløsning før på torsdag så var i grunn tidlig. Men jeg slo meg i grunn til ro med det. I dag følte jeg plutselig symptomer på eggløsning igjen, og tok en test. Fikk litt sjokk når den var positiv igjen....? Bare 4 dager etter forje positive!! Går det ann å få 2 eggløsninger i samme syklus? Bruker cb digital, så er ett klart smilefjes...? Ikke noe å tolke.

Håper på 2014

Kan være at kroppen prøvde eggløsning, men at den ikke fikk det til og dermed prøvde igjen:)

Skulle til å skrive det samme.
Lite spørsmål, du sier du kjenner eggløsningen veldig godt, kjenner du også hvilken side egget ble sluppet fra?
Dersom du gjør den, var det fra samme side begge gangene?

Tenker at dersom man blir gravid med to-eggede tvillinger, er det blitt sluppet egg fra begge egglederene, er fult mulig det kan gå er par dager mellom dem....

Normalt sett vil den andre eggløsningen som skjer dersom det blir tvillinger skje i løpet av de første 24 timene etter det første, etter det vil progesteronnivået i kroppen være for høyt til at det vil bli slippet flere egg. Hos enkete med sakte stigning vil det kanskje kunne gå noe lenger tid, men det er høyst uvanlig. 4 dager etter EL har du ikke ny el, i alle fall. Da slapp det ikke noe egg første gangen.

Skjedde akkurat d samme med meg sist syklus. Positiv søndag negativ et par dager og ny positiv onsdag. Onsdagen hadde jeg sterke symptomer. Så var nok kroppen så ombestemte seg.

Sent from my HTC One V using BV Forum mobile app

Skulle til å skrive det samme.
Lite spørsmål, du sier du kjenner eggløsningen veldig godt, kjenner du også hvilken side egget ble sluppet fra?
Dersom du gjør den, var det fra samme side begge gangene?

Tenker at dersom man blir gravid med to-eggede tvillinger, er det blitt sluppet egg fra begge egglederene, er fult mulig det kan gå er par dager mellom dem....

Ja kjenner det veldig godt, på tirsdagen stakk det i begge sider, litt humor du skriver det, for jeg sa faktisk til min samboer at nå tror jeg det kan bli tvillinger :D men så var det denne positive el testen på søndagen da...

Håper på 2014

Normalt sett vil den andre eggløsningen som skjer dersom det blir tvillinger skje i løpet av de første 24 timene etter det første, etter det vil progesteronnivået i kroppen være for høyt til at det vil bli slippet flere egg. Hos enkete med sakte stigning vil det kanskje kunne gå noe lenger tid, men det er høyst uvanlig. 4 dager etter EL har du ikke ny el, i alle fall. Da slapp det ikke noe egg første gangen.

Takk for svar, da vet jeg det. Var så utrolig sikker på at det var eggløsning på tirsdagen. Pleier å få positiv eggløsningstest i 2-3 dager, men på mandag var den negativ igjen, så var bare søndagen den var positiv. Litt mye som ikke har vært helt normalt denne pp en her :/

Håper på 2014

Back
Topp