Hos oss skal han på 6 dele rom med den som kommer nå. Det er fordi vi ikke har fler rom å ta av, men det skjer vel ikke før ungen er nærmere et halvt år tenker jeg.
Forøvrig syns jeg ikke det er noe galt i at unger deler rom. Jeg syns det er sunnere at ungene heller enten leiker sammen der eller kommer ut i et fellesrom, enn at de har hvert sitt rom der de isolerer seg for å leke alene uten å bli "forstyrret". Det er nemlig litt problem nå, at han på 6 får beskjed av faren om gå og leke på rommet sitt.
Er man forelder får man tåle at ungene leker rundt deg også, det er mye god oppdragelse i å se hvordan de leker og evt. rette på det. F.eks. lar jeg ALDRI han på 6 leke krig og slåssing, for han tror det er som i kim possible. Smalt hånda i skinnsofaen vår så han nesten begynte å gråte av overraskelse en gang, og sa etterpå at SÅNN er det å skyte noen. Var det gøy kanskje? Etter det lekte han ikke sånn på lenge.
Det kunne jeg aldri plukket opp at han tror er morsomt og ikke så farlig hvis han bare satt på rommet alene.
Så for meg er det litt politikk i det å ha flere barn på samme rom også :P