2.5 mnd gammel baby med feber?

Lotte00

Andre møte med forumet
Lillepia vårs fikk feber igår ettermiddag, lå på 39.5 så vi fikk oss et legebesøk å tok crp å urinprøve. crp`en hva litt forhøyet så vi ble sendt til en barnelege som skulle sjekke hennes for urinveisinfeksjon men hun fant ingenting. hun mente det måtte være et lite virus å vi skulle bare gi henne paracet.
I ettermiddag fikk hun feber igjen, 39.8, gidde henne en paracet 16.30 å skjekket henne igjen 18.00 å da var febern fortsatt på 39.3. Når skal paraceten virke ? Er det normalt at det kan gå litt tregt før febern går ned ? Skal hun liksom bli helt feberfri etter paracet eller ?

Lillepia vårs fikk feber igår ettermiddag, lå på 39.5 så vi fikk oss et legebesøk å tok crp å urinprøve. crp`en hva litt forhøyet så vi ble sendt til en barnelege som skulle sjekke hennes for urinveisinfeksjon men hun fant ingenting. hun mente det måtte være et lite virus å vi skulle bare gi henne paracet.
I ettermiddag fikk hun feber igjen, 39.8, gidde henne en paracet 16.30 å skjekket henne igjen 18.00 å da var febern fortsatt på 39.3. Når skal paraceten virke ? Er det normalt at det kan gå litt tregt før febern går ned ? Skal hun liksom bli helt feberfri etter paracet eller ?

Tror det kan være mer hensiktsmessig å poste dette på et annet forum enn på dette for termin i desember :)

God bedring til dattera di!

Så vidt eg vet så ska ikkje babyer under 6 mndr ha feber.. Men posten e og kansje posta på feil forum? :)

Vanligvis skal paracet gi virkning på 30 min- 60 min og feberen burde gått ned om ikke helt feberfri. Ringe legen igjen? God bedring til jenta;)

Ville kontaktet legen igjen

ville sagt at dersom du ikker ser noen endring etter 30 minutt så hadde jeg kontakta legen ijenn. Jeg har aldri merka på min at paracett har fjerna feberen, men har alltid hjulpet godt! Spiser hun noe/tisser?

Nu har febern gått ned til 38.8. Hun spiser å tisse som normalt. Skal se om febern fortsetter nedover nu ellers ringer jeg legen igjen :)

Når minstå mi var så liten fikk hun feber og når hun fikk parcet gikk det ofte 1-2 timer før den hadde virkning. Av og til måtte hun ha en ekstra, men den ga jeg alltid i samråd med lege/legevakt. Gikk greit så lenge hun lå innforbi døgndose med smertestillende. Når de er så små og feber skal en alltid kontakte lege for de skal ikke ha feber, har de feber og usikre på grunnen kontakter de barnelege som regel så vurderer de evt. innleggelse eller videre oppfølging.

Back
Topp