2,5 åring som nesten står oppi tv for å se

x1xmammselamsen83

Forelsket i forumet
Lillemann står nesten oppi tv når han ser på barnetv, setter han ned på gulvet ett stykke unna, 2 sek seinere står han like tett oppi tv. Kan små barn ha dårlig syn allerede nå eller er dette helt vanlig? Mange i familien er nærsynte deriblandt meg.

Jeg ville nok få sjekket det opp.. Kan nok hende at han trenger briller.. Er ikke bra at de sitter helt oppi tv`en.. Det kan nok tyde på at han ser dårlig.. Kan nok også være at han liker å sitte helt oppi men jeg ville nok sjekket det ut..

jeg tror det går mer på at de vil være nærme det som skjer "være med" i handlingen på tv'en. 

Snakket med en øyelege om det, hun sa at det er bare sånn unger gjør, trenger ikke å ha noe som helst med synet dems å gjøre. 

Snuppa gjør det samme[>:] Har ikke telling på hvor mange ganger jeg har måtte bedt ho om å sette seg i sakkosekken eller sofaen under en film.

Heldigvis, leser hun bøker og tegner med "normal" avstand. [:)]

Marcus gjorde det samme til å begynne med, men setter seg oftere i stolen sin enn tidligere. Men av og til så må han nærme tv'n for å se...

Han var til øyelege tidlig ifjor høst, og da hadde han perfekt syn. Det trenger ikke nødvendigvis være at synet er dårlig at han ønsker å stå nære tv'n.

Sånn er det her og![8D] sier til han gang på gang at han skal sette seg i stolen sin eller på gulvet lenger unna,men nei da!Men når han vil se på film,f.eks Cars hopper han oppi sofaen som er lengst unna tv`n og følger med som bare det[:D] Så jeg tror også at det bare er det at han vil "være med på det som skjer".

ORIGINAL: trailer trash

jeg tror det går mer på at de vil være nærme det som skjer "være med" i handlingen på tv'en. 

sign...same skjer m jente mi, og hun ser veldig bra!!følg m andre ting..hva m når dere leser bøker og sånn? 

en gutt jeg er tante til gjorde det heeel tia når han var litt mindre.
midt foran helt intil tv'n.
ikke pga at han ser dårlig:)

høres ut som min jente på 2,5 år det, hun har fått briller nå, hadde minus 6 på begge øynene, både jeg og sambo har dårlig syn. så ville nok bedd om en henvisning til øyenlege av enten HS eller fastlege..

Min gjør også det.. Og maaange andre barn jeg vet om [:)]

Snuppa her gjør akkurat det samme! Mange sier det er helt vanlig, og at barn er ofte sånn..
Men vi har pratet om å dra å sjekke det i tilfelle uansett [:)]

Back
Topp