2,5 åring og drikkemengde i døgnet

gullgutt09

Forelsket i forumet
Jeg har en gutt som jeg tror kan drikke ubegrenset. Så jeg stopper han når jeg synes det er nok. Men er jo ikke alle i fam som gjør det. Det er bare sundt å drikke bla bla bla.. Men er det ikke en viss mengde de ikke bør gå over?

gullgutt09 skrev:
Jeg har en gutt som jeg tror kan drikke ubegrenset. Så jeg stopper han når jeg synes det er nok. Men er jo ikke alle i fam som gjør det. Det er bare sundt å drikke bla bla bla.. Men er det ikke en viss mengde de ikke bør gå over?

har akkurat det samme problemet. Tok det opp med legen til og med, men fikk ikkje noe svar egentlig. Så dytter for deg :)

så lenge det er vann, så kan han vel bare drikke? er du bekymret for diabetes eller lignende så ta kontakt med legen :)

Nei mener bare jeg har hørt noe om at nyrene jobber "overtid" viss de får for mye drikke.. Men fant ikke ut om det stemte :)

Så lenge de bare drikker vann så går det helt fint. Enig med lelo om man er redd for at de drikker mye for en grunn så ta kontakt med legen. 

Så lenge det er vann ville jeg ikke bekymret meg egentlig.. Men har du målt hvor mye akkurat? For evt. ringe legen om det om du misstenker diabetes eller en annen sykdom?

min gutt på 2 år drakk esktreme mengder om natten og dagen. Vi var på sykehuset for sjekk for andre ting og på urinprøvene så viste det seg at han ikke skilte ut noe særlig urinstoffer. Dette lå på 45 på hans prøver (osomalitet tror jeg det heter) normalt skal det vel være rundt 300 eller noe. Men da han sluttet å drikke om natten steg dette betraktelig.
Det er ikke sundt å drikke for mye, for viktige mineraler og næring skylles vekk... Men da er det snakk om flere liter. Mener å huske legen sa at 1,5 - 2 liter. Men min var jo langt over dette på det værste... 

jeg har jo vært beskymret for diabetes siden jeg har det i familien... Ville ha sjekket det hvis du er beskymret. Det er jo mye som vises på urinprøve når det gjelder om han drikker for mye...  

Back
Topp