2/3 dagers vs Blasto

Spirehybelen

Glad i forumet
❤Januarlykke 2022❤
Snøfnuggene 2025 ❄️
Dette forsøket skulle vi egentlig få dyrket videre våre fryste egg til blasto. Men siden eggløsningen havner på feil dag, blir det ikke noe allikevel :/ (stengt i helgene i Porsgrunn).

Så da sitter jeg igjen med en følelse av at tredagers egget jeg skal sette inn på mandag ikke har like stor sjanse som en blasto ville hatt.

Noen erfaringer rundt dette? Lykkes du ned 2/3 dagers fryseinnsett? ♥️

Har ingen erfaring med innsett av 2-3 dagers selv, men jeg tror de små embryoene har det like godt i livmoren som utenfor. Livmoren skulle man jo tro at var det aller beste stedet å være! :) Her inne vil du nok finne mange som har hatt både vellykkede og mislykkede forsøk med begge deler. Statistisk sett har man større sjanse for å lykkes med blastocyst, men det er fordi man da har kunnet observere embryoene lenger og de embryoene som slutter å utvikle seg på dag 4 for eksempel vil ikke bli satt inn. Så jeg tror ikke det har noen betydning for hvert enkelt embryo sin sjanse.

Tenk positivt, og masse lykke til! ❤️

Dette forsøket skulle vi egentlig få dyrket videre våre fryste egg til blasto. Men siden eggløsningen havner på feil dag, blir det ikke noe allikevel :/ (stengt i helgene i Porsgrunn).

Så da sitter jeg igjen med en følelse av at tredagers egget jeg skal sette inn på mandag ikke har like stor sjanse som en blasto ville hatt.

På klinikken min dyrket de bare til blasto hvis du hadde 5 egg eller mer så jeg ble «tvunget» til å sette inn en 3 dagers. Heldigvis gikk det veldig bra og jeg er i uke 6+2 nå :) De resterende eggene ble dyrket til blasto og ligger nå på frys. Jeg fikk bare ut 3 egg totalt :)

Jeg ble aldri gravid på 2/3 dagers innsett, ble det med fryst blasto. Men som nevnt her oppe, det er like mange historier som antall damer som får innsett. Vi hadde aldri fått våre embryo dyrket til blasto før denne gangen og hadde heller aldri fått noe på frys. For vår del tenker jeg at det like gjerne kunne være at det var et fryseforsøk i naturlig syklus med kun progesteron- og østrogenstøtte som gjorde at det klaffet for oss. Min kropp er ikke så glad i hormoner så.
Håper det klaffer for dere, lykke til!❤️

Slik jeg har forstått det så ville ikke det spesifikke egget du nå fikk satt inn fått økt sjanse ved å bli dyrket lenger, slik Piana skriver. :)

Masse lykke til, håper dette er gullegget ditt :Heartblue

Jeg har ingen erfaring med blasto, men ble gravid på første ferskforsøk med 2-dagers i 2018. Fikk den gangen 2 stk. på frys, begge 2-dagers. Hadde nå nylig første fryseforsøk med et av de 2 på frys, men det ble negativt. Så tror ikke det har noe å si om man dyrker 2, 3 eller 5 dager, kvaliteten på egget er den samme uansett. Om noe så tror jeg egentlig at et egg har det bedre i livmorgen enn på laben. Den eneste fordelen med å dyrke til blasto er vel at du ser om egget stopper utvikling på dag 4.
Så dersom man har mange egg, er den en fordel å luke ut de som uansett ville ha stoppet opp utviklingen en av de første 5 dagene, og sette inn et som fortsatt henger med :joyful:

Tusen takk for svar alle sammen ♥️ Forumet er godt å ha når tankene løpet løpsk :P håper egget overlever opptining, og at dette blir innsettet hvor det endelig klaffer ♥️

På klinikken min dyrket de bare til blasto hvis du hadde 5 egg eller mer så jeg ble «tvunget» til å sette inn en 3 dagers. Heldigvis gikk det veldig bra og jeg er i uke 6+2 nå :) De resterende eggene ble dyrket til blasto og ligger nå på frys. Jeg fikk bare ut 3 egg totalt :)

Gratulerer så mye ♥️ så fantastisk! :)

Jeg er gravid med en 2-dagers nå! Satt inn 6 blasto tidligere som ikke ble noe av☺️

Vi lykkes med et 3 dagers embryo.
Skulle vert eneggede tvillinger, men mistet den ene.

Lykkes også med 6 dagers blasto, som ble eneggede tvillinger.

Så godt å høre at dere har lykkes ♥️ tusen takk for at dere tar dere tid til å svare :)

Så lenge kvaliteten er god har det lite å si. "Fordelen" med blasto er at fler faller fra før som ikke ville blitt baby, som hos meg. Gravid på begge blasto, ikke 3-dagers (som ikke var tipp topp kvalitet heller).

Gravid på 2-dagers, de andre ble og frosset ned da. Fikk beskjed om de hadde det bedre i livmora. Hatt x-antall med blastoer osv.

Back
Topp