2-årskontroll

Helene...

Forumet er livet
Hvor lenge før/etter 2-årsdagen var dere på kontroll? Gullet er jo snart 2 mnd over, men vi har enda ikke fått innkallelse... [8|]

vi var på 2 års kontroll den 1 oktober og snuppa ble 2 i juli.....

men vet at på hs vår var de super forsinka.... en som var der samme dagen som oss på 2 års kontroll hadde en sønn som var 3 år.... så de var nesten 1 år forsinka....

men du kan ringe selv til hs og spørre om time.....

Ja, har snakka med dem, er jo stadig på hs med snuppa. Skulle komme inn i løpet av oktober sa dem, men spørs vel nå.
Hehe. Da høres det hvertfall ikke ut som det er uvanlig. [;)]

Den kommer nok skal du se [:D]
Og er det noe du bekymrer deg for er det bare å ta en tlf til dem , så får du sikkert komme [;)]

Marte fylte 2 år i for 2 uker sia. og vi ha ennå itte fått innkallelse

Jeg fikk aldri innkallelse jeg heller, så ringte helsestasjonen. Der sa de at det ikke var en kontroll som man måtte ha lenger, var bare frivillig, så de skulle ikke sende ut innkallelse. Jeg bor i oslo da, vet ikke om det har noe å si. Så jeg fikk bestilt timen selv. Ring til ditt helsekontor...

Ine Lorena var nåår hun var rundt 2,5 år. Egentlig litt teit at det heter 2års kontrol når de venter helst 3 mnd etter de er 2 år

Da Frida hadde fylt 2 år ringte jeg til hs og spurte om vi ikke skulle få innkallelse. Jeg fikk beskjed at de skulle inn da de 2 år og 4 mnd. Men Frida var vel 2 år og noen dager da vi kom inn pga en avbestilling. Tror praksisen er litt forskjellig rundt om. Neste kontroll er ikke før hun er 4 år[8|]

får ikke 2 års kontroll før i desember vi og bølla er født i august.
men nå har dem ikke hatt en helse søster der i hele sommer siden hun slutta.

derfor er det forsinkelser her. vanlig vis får vi nesten kontroller på dagen, av 1 års kontrollen og sånt

ORIGINAL: bondekone

ORIGINAL: Mamman til Patrick

Jeg fikk aldri innkallelse jeg heller, så ringte helsestasjonen. Der sa de at det ikke var en kontroll som man måtte ha lenger, var bare frivillig, så de skulle ikke sende ut innkallelse. Jeg bor i oslo da, vet ikke om det har noe å si. Så jeg fikk bestilt timen selv. Ring til ditt helsekontor...
Hmm så rart[8|] mente det var helt normalt siden de skulle ha språktests som er obigatorsik og legesjekk jeg

Jeg synest også det var rart. Da jeg var der følte jeg ikke det var en skikkelig sjekk engang heller. Hørt at de skal sjekke hvor mange ord de kan, og de kan hoppe/klarte og sånn.. Men sånn var ihvertfall ikke min sjekk. Der lekte jordmor og patrick litt, sjekket om han forsto enkle "kommandoer",kan du hente flaska,kan du hente dukken/bilen/bamsen osv.. Men hørte liksom ikke på hva han sa og kunne. Og sjekket ikke hopp/klatring, men sjekket om han kunne åpne døra...???...
Så jeg synest nesten den var litt bortkastet. Men hun helsesøsteren han har er jeg ikke helt fornøyd med. Kanskje andre praktsierer mye bedre!!!

Jeg har fått til oliver nå til torsdag[:D] *glederseg* Vet det kan ta litt tid noen kommuner, men jeg ringte og masa med william når han var 2år, det visste seg at jeg var glemt[:o] løner seg og ringe noen ganger[:D]

Her jeg bor har vi 2 1/2 års kontroll...  Jeg fikk beskjed om å bestille timen selv.  Skal forresten på kontrollen i dag, gleder meg jeg for å se om ho er innenfor normalen(det tror jeg nok hun er![:D] bare spennende å høre hva helsesøster sier)  BER PÅ MINE KNÆR om at vi har en annen helsesøster!

har ikke fått innkallelse enda,tror jeg må ringe å mase jeg å Luremus31!!![;)][:D]

Back
Topp