Hva skjer på denne kontrollen? Skal bare til lege, er det riktig? Så en oversikt på nett, men der var det jo masse punkter jeg vil tro en helsesøster snakker om og ikke legen 
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Ikke bare lege nei. Språkforståelse er en av de tingene ha sjekker hvertfall.
Var nettopp på toårskontroll med minsten. Var inne hos hs i nærmare ein time. Ho hadde eit skjema som ho fulgte for å kartlegge språk og språkforståelse. Han leika mens ho sa ting som "kan du putte tannkosten oppi koppen", "no er bamsen trøtt, vil du legge sen i senga og bre på dyna" osvosv. Etter det var me inne hos legen som tok ein kjapp sjekk av hofter, mage, testikler og lytta på hjerte/lunger, sjekka auger, øyre og hals![]()
Da burde du få helsesøster. Så går du til fastlegen for legekontroll
Det er mye viktigere med hs-kontrollen, lege kan man jo gå til.
Det har ikke vi fått. Er det sånn at de vil vite hvilke ord barnet kan si?Både helsesøster og lege ja. fikk ett sånn spørreskjema-hefte vi skal svare på og ta med dit på kontrollen også...ang utvikling av språk og motorikk ☺
Det har ikke vi fått. Er det sånn at de vil vite hvilke ord barnet kan si?
Jeg tenkte på om de måtte vite absolutt alle ordene hu kan. For da har vi ett problem. Dattera vår prater fra hu står opp til hu legger seg. Er sjeldent det er stille her. Vi har ikke kontroll på alle ordene lenger.Ja, og om barnet forstår enkle beskjeder bla. Og hvordan de er motorisk...hopping, gåing, løping osv![]()
Jeg tenkte på om de måtte vite absolutt alle ordene hu kan. For da har vi ett problem. Dattera vår prater fra hu står opp til hu legger seg. Er sjeldent det er stille her. Vi har ikke kontroll på alle ordene lenger.