2-årsdag. Hva servere..

Gaupa84

Glad i forumet
VIP
Nå fyller snuppa snart 2, og vi skal selvfølgelig feire. Vi tar ikke noe barneselskap i år har vi funnet ut. Det får bli når hun er 3.

På selve dagen skal vi ha familie(stort og smått), og jeg lurer på hva jeg skal servere? Har tenkt å lage en marsipankake som jeg kan pynte fint og noen sjokolademuffins. Men hva mer?
Hva serverte dere?
Og hva fikk dere 2-åring, både hos dere og hos andre? :)

Vi fikk servert fiskekaker og grilla mais på en 2 års bursdag :) Eller kanskje det var 3 års bursdag

kanskje noe barnet liker spesielt godt? Her ble det hjemmelaget pizza på toårsdagen, og på treårsdagen ble det bestilt pannekaker :) og så kake og kanelboller da.. 

Vi hadde hjemmelaget pizza og så hadde vi marsipankake, sjokoladekake, ostekake og suksessterte. Kakene skulle holde til venneselskap dagen etter også så derfor litt overkill med kaker.
Vi hadde familie ene dagen og så venner med barn andre dagen. Stor stas! :-)

Et fruktfat kanskje? Jenta mi foretrekker ihvertfall god frukt fremfor kaker og søtt:)

Til familieselskapene serverer jeg alltid smørbrød/snitter,
Så har vi alltid noen cupcakes og kaker etterpå :)

Vi serverte ostekake, sjokoladekake, kjeks, krumkaker og is. Men hva hadde vi til middag?? Det husker jeg ikke... 
kakene var mest til gjestene (familie), Eskil er/var mest glad i kjeks og krumkaker - lettest å spise 

Vi hadde pølser i brød til barna og smørbrød til de voksne.. uten om det var det kaker 

Her er det ikke vanlig å servere noe middag i familiebesøk. På min datters bursdag da hun fylte 2 serverte jeg marsipankake, sjokoladekake dekket med mmf, oreokuler, vaniljemuffins og kransekake.
På 3 årsdagen hennes som er i juni skal jeg lage marsipankake, sjokoladekake, marengskake og gulrotkakemuffins.
Dette er ihvertfall det jeg har planlagt foreløbig.

Min søster har bursdag samme dag som mini, så derfor er det 2 "hovedkaker" som jeg må pynte og styre med like mye.
Har tydeligvis pålagt meg ansvaret for bursdagskaken hennes i en del år framover siden min datter ble født på den datoen :P

I barnebursdag er det derrimot vanlig å servere noe varmt. Jeg har barnebursdag med mine venner og deres barn dagen etter familiebesøk.
Første året serverte jeg enkelt og greit pølser. På 2 årsdagen serverte jeg tacopai.. Bruker så utrolig mye tid på kakene at varmmat ikke får så mye oppmerksomhet :P
Er ikke sikker på hva mat det blir i år.

I min datters toårsdag hadde vi grove pizzasnurrer og fruktspyd. I treårsdagen hennes hadde vi pølser I brød og boller med banan og gele:-) og så sjokoladekake I tillegg:-)

I 1-årsdagen her serverte vi først ordentlig hjemmelaget lapskaus (det var på ettermiddagen en vanlig arbeidsdag, så var noen som kom rett fra jobb. Veldig greit med litt ordentlig mat da!), før det var noen kaker.
Lapskausen ble i alle fall en stor slager, vi hadde familie og venner samtidig her (tror vi var over 20 personer totalt), og alle slukte det.

Mener vi hadde en banankake, marsipankake og eplemuffins i alle fall.

Vår hadde to årsdag i august, så vi grillet pølser i brød, med en del tilbehør :D 

Og hadde masse kaker, sjokoladekake og muffins bakte vel jeg, så kom bestemødre, oldemor, tanter osv med kaker :D 

Frk.Careface skrev:
Et fruktfat kanskje? Jenta mi foretrekker ihvertfall god frukt fremfor kaker og søtt:)

Min søster serverte dette i mitt tantebarns bursdag også. Superpopulært!:)

Back
Topp