2 års ktr

Sukkertopp

Forumet er livet
VIP
På helsestasjonen? Har dere fått innkalling til det? Da han var 15 mnd sa helsesøster at vi skulle få brev om 2års ktr.

Nå kom jeg plutselig på at det ikke er mange ukene igjen. Ikke at det gjør noe, jeg blir veldig lettet hvis de glemmer det til etter lillesøster er født, og jeg er litt mer mobil enn jeg er nå. Skal ikke ringe og mase ennå i alle fall.

vi har fått innkallelse.

De fleste har 2 årskontrollen en stund etter at de er blitt 2 år. Skal jo ikke ta vaksine denne gang, så ikke så farlig med nøyaktig tidspunkt.

ORIGINAL: *Carine*

vi har fått innkallelse.

vi også, i midten av desember har vi fått time

Vi fikk time til 2 års kontroll da vi var på 18 mnd kontroll vi!

ORIGINAL: *Fru H*

Vi har ikke fått brev enda. Tror det kommer en ukes tid før om jeg ikke husker helt feil.
Ups, bare en ukes varsel? Jeg som nesten tenkte at nå kunne det ikke bli før godt ut i desember. Hvis han får time rett før jeg har termin så kan jeg kanskje be om å få det utsatt da.

ORIGINAL: beibi08og11

De fleste har 2 årskontrollen en stund etter at de er blitt 2 år. Skal jo ikke ta vaksine denne gang, så ikke så farlig med nøyaktig tidspunkt.
Nei, det er ikke akkurat noe som haster her heller tror jeg. Kanskje jeg skal være veldig frekk, og spørre om helsesøster kan ta kontrollen hjemme hos oss når hun kommer på hjemmebesøk til lillesøster?[8D] Litt ekstraservice når hun først er her bare...

ORIGINAL: Sukkertopp

Vi har ikke fått brev enda. Tror det kommer en ukes tid før om jeg ikke husker helt feil.
Ups, bare en ukes varsel? Jeg som nesten tenkte at nå kunne det ikke bli før godt ut i desember. Hvis han får time rett før jeg har termin så kan jeg kanskje be om å få det utsatt da.

Kan du ikke eventuelt ringe og høre om å få time nå da, slik at du vet datoen? Det burde jo være mulig å få det i orden [:)]
Jo, det hadde sikkert vært lurere. Bare litt flaut å presentere seg som den handicappede mamman som håper på å ikke få kontroll på to mnd, da ville vel hs blitt temmelig bekymret for hvordan jeg tok meg av Felix tenker jeg. Kan ikke innrømme at jeg ikke har lyst til å kreke meg 500 m til helsestasjonen unødvendig, så da måtte jeg bedt om å få raskest mulig heller, før jeg blir enda mindre mobil...

Ja, jeg får nesten gjøre det. Hadde vært greit å bli ferdig med det også. Bare litt lei av at det har vært så sinnsykt masse i det siste, når jeg har lyst til å bruke alle krefter på morsomme ting med Felix. Tror hele familien har 2-6 legetimer, vaksinetimer, jordmortimer (bare jeg da), rtg-timer og ekstra blodprøver hver måned for tiden.

Amelia fylte jo to 19 oktober, og vi har fortsatt ikke fått noen innkallelse.

Venter litt på det nå...

Har hørt av andre at den kontrollen gjerne er noen uker over bursdagen da, så den er sikkert på vei snart [:D]

Ikke fått time! er enda ca.1 mnd til hun blir 2 år da!

her fikk jeg beskjed om at vi måtte bestille time selv når den tida nærmet seg...

Jeg ringte de for en stund siden pga vi skulle flytte, å lurte litt på om det var mulig å få 2 års kontroll der likevel.
Så da satta hun opp en time til oss i desember.
1 mnd etter hun er 2 ca.
Hun sa de ligger litt på etterskudd på denne kontrollen hos oss.

Jeg var bare lykkelig for at jeg kunne ha den kontrollen der jeg :-)

her er det ikke 2-års kontroll faktisk, men 2,5 års kontroll.. men fikk beskjed om at vi får innkallelse i posten [:)]

her har de 2 årskontrollen en god stund etter 2 år. Nesten nærmere 2,5 år. dette fordi det i "hovedsak" er språket de skal sjekke på denne kontrollen, men er valdig vanlig at 2 åringene ikke snakker, men at i løpet av halvåret fra 2 til 2,5 år løsner det meste.

Fikk en time sist jeg var der, men finner ikke lappen. Mener det var i desember en gang vi skulle.

Da kom innkallelsen i posten idag [:D] bare 1, 5 uke før timen....

Var selvfølgelig en dag vi absolutt ikke kan, får ringe å flytte den i morra...

Nå er det 3 dager siden Jonathan fylte 2 år, og vi har fortsatt ikke fått noen innkallelse i posten.
Jeg husker at det var sånn med eldstemann også, da kom innkallelsen en liten stund etter at han hadde fylt 2 år. [:)]

Back
Topp