2 års kontroll

Eliz92

Forumet er livet
Februarlykke 2015
Marsmellows-15
Januar 2017
Februarhjertene2017
Februarbarna 2020
Marsboere 2020
Hvordan har dere opplevd denne? Storebror sin helsesøster er i permisjon og han kom til lillesøster sin helsesøster. Hun er veldig pirkete.

Min samboer var med. Han sa det at P var veldig flink. Gjorde det meste han fikk beskjed om, til han ble lei og ville gjøre noe annet. Men helsesøster var tydelig ikke imponert. For han gjorde ikke hele tiden som hun ville. Hun mente vi måtte være flink til å bestemme over lek. At han MÅ gjøre som vi sier i lek. Synes dette blir helt feil. Det skal ikke handle om makt.. Man bør tilpasse seg barnet og ikke være så firkantet.. Hva synes dere? Hun mente han også måtte bli flinkere å holde på konsentrasjonen.. Han er bare 2 år og det er begrenset hvor lenge man gidder å gjøre alt en fremmed sier til deg. Ser jeg kvier meg til neste kontroll med lillesøster..
 
Her foregikk det meste av kontrollen mens guttungen satt og lekte med leker på den andre siden av rommet, og jeg svarte på spørsmål. Når det kom til vekt og høyde skulle jeg selv veie og måle han, fordi to-åringer vistnok ikke er supermedgjørlige ovenfor fremmede personer. Til treårs-sjekk er det vist ikke noe problem å veie og måle dem, da er de litt mer rolige/fortrolige :p

Sååååe, min opplevelse høres veldig anderledes ut enn din. Her var det vist helt normalt at to-åringer ikke vil/hører på fremmede :)
 
Her foregikk det meste av kontrollen mens guttungen satt og lekte med leker på den andre siden av rommet, og jeg svarte på spørsmål. Når det kom til vekt og høyde skulle jeg selv veie og måle han, fordi to-åringer vistnok ikke er supermedgjørlige ovenfor fremmede personer. Til treårs-sjekk er det vist ikke noe problem å veie og måle dem, da er de litt mer rolige/fortrolige :p

Sååååe, min opplevelse høres veldig anderledes ut enn din. Her var det vist helt normalt at to-åringer ikke vil/hører på fremmede :)
Rart hvor forskjellig det kan være.
 
Hørtes veldig merkelig ut at hun vil dere skal bestemme over han i lek? Lek skal være på barnas premisser spør du meg hvor de får utforske verden på sin måte! (så lenge de ikke gjør noe de ikke har lov til selvfølgelig)
På kontrollen vår var det fokus på språk og språkforståelse hvor hun fikk en del oppgaver av helsesøster som hun skulle utføre. Feks legge bamsen i senga eller navngi objekter som feks stolen. Ellers lekte hun som hun ville mens vi snakket. Sekretæren målte lenge og vekt sammen med meg uten noen protester fra lillemor. :)
 
Her er toårskontrollen nærmere tre år enn toårsdagen. Litt rart synes jeg, men det er jo pga at det ikke skal bli unødig bekymring pga språk og språkforståelse.


Men nå har vi forresten flyttet til en annen bydel, noen som vet om jeg må melde flytting til helsestasjonen om at vi skal tilhøre en ny avdeling? Eller får de melding fra folkeregisteret om alle toåringer osv?
 
Her er toårskontrollen nærmere tre år enn toårsdagen. Litt rart synes jeg, men det er jo pga at det ikke skal bli unødig bekymring pga språk og språkforståelse.


Men nå har vi forresten flyttet til en annen bydel, noen som vet om jeg må melde flytting til helsestasjonen om at vi skal tilhøre en ny avdeling? Eller får de melding fra folkeregisteret om alle toåringer osv?
Da vi flyttet skjedde overføringen automatisk mener jeg å huske, men du kan jo ta en telefon dit og høre :)
 
Back
Topp