2 års kontroll idag

Heffa og Go`ungen

Forelsket i forumet
Sebastian veide 15,2 kg og var 91,5 cm lang.

det var så uvant, for hun veide tassen på vanlig vekt og målte han stående.
er så vant med at han ligger i bare bleia ved veiing og måling...
tydelig at det er lenge siden vi har vært på helsestasjonen [:)]

vi fikk et språktestskjema før kontrollen som jeg skulle gå gjennom her hjemme med han, og han klarte alle ordene.
testen hun tok på helsestasjonen var med forskjellige leker og en bamse.

helsesøster sa for eks "bamsen er trøtt, hvor skal bamsen sove"...
og da la sebastian bamsen i sengen...
"bamsen fryser og trenger dyne, hvor er dynen til bamsen"...
så la sebastian dyne over bamsen oppi den lille senga...
"bamsen er tørst, hva skal bamsen drikke av"
og sebastian gav bamse koppen...
osv...

i tillegg skulle han pusle, samt finne dyrene..."hvor er kua"...
også bygde han et tårn med klossene hun hadde.

hvordan var deres kontroll ?

Såå moro!
det var på langt nær så nøye på vår kontroll [8D]

Veiing og måling og inn til lege og hs etter det. Pratet litt og pratet endel med teodor, lyttet på han og pratet litt mer. That's it [8D]

Så gøy med kontroll!!

Interessant kontroll hos dere og!! SÅ flink Sebastian er da! [:)]

Høres ut som perfekte mål!![:)]

Her spurte hs meg en del om språket hennes, om hun forstod ordet nei, om hun hadde tisset på do enda, om hun trivdes i barnehagen, osv. Så prøvde hun å få noen ord ut av Alma, men Alma sa ikke ett ord under hele kontrollen[8|]. Når hs ba henne legge riktige figurer (trekanter, firkanter osv. ) på riktig bakgrunn, gjorde hun det derimot på 1-2-3. Og så ble hun bedt om å hente ei dokke, noe hun også gjorde.
Alma nektet også å la seg måle. Hun lot seg veie, men det var nettopp fordi det var en sånn vekt hun kunne stå på, og det har hun veid seg på her hjemme. Veide 11-12 kg med klær og sko på. Når vi veier her hjemme, veier hun i underkant av 11 kg.
Ellers syntes hs hun kunne se at hun skjelte litt (noe ingen andre har sett) og at hun muligens var plattfot, så jeg skal ta henne med meg når Luna har seks ukers kontroll så legen får se på det om hun har tid.

Akkurat samme opplegg som hos dere[:)]

Back
Topp