2-års jeksler på 14 mndrs gutt?????

Chinchilla

Forumet er livet
Har et lite tanntroll jeg! Han hadde 8 tenner før han var 8 mndr og de neste 8 kom før han fylte 1 år. NÅ er han 14 1/2 mnd og har blant annet vært plaget med diarè de siste par ukene, er rødmossen i kinnene og sikler noe så infernalsk. Han er mer sutrete og virker litt utilpass til tider. Tar seg i munnen når han gråter.

Vi lurer på om det er 2-års jekslene som er på vei allerede nå- men er ikke det VANVITTIG tidlig? Noen som har barn som har vært så tidlig ute med tenner?

syns ikke det er så tidlig jeg da men.. aner ikke hva som er vanlig, men her har 2års jekslene kommet før 2år hos begge mine eldste[:)]

Gutten her hadde alle 2-årsjekslene før han fyllte 14mnd, og han var ikke spesielt tidlig ute med å få de første tennene...

sønnen min hadde 16tenner da han var 8mnd (kom 8 på 1uke), og har fikk 2årsjekslene rundt 16mnd. Så det er nok ikke så unormalt [:)]

OK- YEJ! Det er bra- alltid greit når der finnes en forklaring![:D] Stakkars lillegutt- tennene kommer jo som kastet på ham! Han får vel alle 4 samtidig tenker jeg- de andre har kommet i puljer på 2, 4 og 5!

Heelt normalt! [:)]

min gutt som fylte 1år nå i sept, har 4 fortenner og 2 melkejeksler oppe og det samme nede, tilsammen 8 fortenner og 4 jeksler :) jeg syns han var tidlig ute :)

ORIGINAL: rodstilk

Vel...... gjennomsnitt for 2.melkejeksel som det er snakk om her er jo da 25-33 mndr i overkjeven og 23-31 mndr i underkjeven, så HEEEEEEEEEEEEEEEEELT normalt er det kanskje ikke...............................[8|]

Når det er sagt så fikk han 1. melkejekslene ved 10-11 mndr og snittet der er jo fra 14 mndr, så etter HAM å dømme er det vel tilnærmet normalt.........

ORIGINAL: Chinchilla

ORIGINAL: rodstilk

Vel...... gjennomsnitt for 2.melkejeksel som det er snakk om her er jo da 25-33 mndr i overkjeven og 23-31 mndr i underkjeven, så HEEEEEEEEEEEEEEEEELT normalt er det kanskje ikke...............................[8|]

Når det er sagt så fikk han 1. melkejekslene ved 10-11 mndr og snittet der er jo fra 14 mndr, så etter HAM å dømme er det vel tilnærmet normalt.........

Sorry, leste HI litt fort jeg - trodde du skrev at han hadde 8 tenner nå. Derfor antok jeg at det var 1. melkejekslene han fikk nå! Men anywho, tennene må jo komme en gang! [;)]

Ringte tannpleier jeg! Hun sa at det ikke var det vanligste, men at alt er "normalt" og siden han var så rask med de andre tennene var det sannsynlig at han var like rask med disse også-------- så da er det nok det! [:)]

Back
Topp