Vi er på full fart inn i en ny fase med toåringen. Når hun ikke får det som hun vil er det fullt sammenbrudd. Jeg vet det er vanlig men hvordan roer dere best ned når det skjer? Hvis det f.eks. gjelder det å ta på lue før vi går ut, så hjelper ikke lenger å forklare at lua må på for å beskytte mot kulde eller lokke med at hvis du tar lua på så kommer vi oss ut for å leke med ditt og datt.. det fungerte så bra før. Nå er hun jo så sint eller lei seg at hun ikke klarer å lytte. Er eneste løsning å vente til utbruddet gir seg, trøste om hun vil ha trøst?
Hun synes også det er så spennende å teste grenser, selvom vi sier nei med streng stemme så kjører hun på.. hun bryr seg jo ikke om ting blir ødelagt. Hvordan har dere jobbet med grensesetting når de var så små? Konsekvent og tålmodighet (si nei tusen ganger, prøve finne på noe annet.. men hun er farken meg innbitt på å slå ihjel de plantene).
Hun synes også det er så spennende å teste grenser, selvom vi sier nei med streng stemme så kjører hun på.. hun bryr seg jo ikke om ting blir ødelagt. Hvordan har dere jobbet med grensesetting når de var så små? Konsekvent og tålmodighet (si nei tusen ganger, prøve finne på noe annet.. men hun er farken meg innbitt på å slå ihjel de plantene).