2 åring som ikke vil sove på dagtid

Lille meg 90

Glad i forumet
Hei. Har en på litt over 2 år. Han har de siste 2 ukene vært vanskelig å legge for en dupp på dagtid. De får han ikke til å sove i barnehagen heller. Det som skjer når han ikke får den duppen, er at han sovner på tur hjem fra barnehagen. Altså i 3 tia. Sovner han så seint så er han kjempe vanskelig å legge for kvelden. Kan bli liggende inne på soverommet med han i opptil 2 timer før han sovner. Hva i alle verden kan vi gjøre for å slippe trøbbel på kveldstid?? Det er umulig å holde han voken på tur hjem. Vet at de etterhvert ikke trenger dupp på dagtid. Men vi merker at han trenger det ennu.

Kan du gi han noe i bilen på vei hjem som holdet han våken? Svelg feks en kamel og gi han nettbrettet? Eller en leke som fenger?

Kan jo høres ut som han selv regulerer behovet for søvn, brått er d jo tilbake :)

Vi går hjem. 30 min å gå. Bruker å gi han litt giffler. Det kan han kose seg en stund med. Får prøve å gi han min tlf da. Har ikke nettbrett. Han hra ingen spesielle leker som han liker. Men skal absolutt prøve å gi han tlf

Vi går hjem. 30 min å gå. Bruker å gi han litt giffler. Det kan han kose seg en stund med. Får prøve å gi han min tlf da. Har ikke nettbrett. Han hra ingen spesielle leker som han liker. Men skal absolutt prøve å gi han tlf
Det ville jeg også testa. Ikke lett når de små plutselig bestemmer seg for at dem ikke skal sove lenger.

Back
Topp