2 åring med briller

Plexy

Gift med forumet
Tilgangsansvarlig
VIP
Februarlykke 2015
Novemberlykke 2016
Desemberskatter 2016
Er det noen her med erfaring på brillestart på en 2 åring? Var til øyelege med minstemann pga skjeling, viser seg at han har +8 på begge øynene! Ikke rart gutten er sliten om dagene..
nå har vi bestilt briller og gleder oss til å kunne gi han en bedre hverdag, men er skikkelig spent på den brilletilvenningen da... det er litt korrigering av skjeve hornhinner også, så de sa det kunne bli noe forverring før han blir vant til korrigeringen.
Noen som har tips og råd til meg? :)

For noen går det veldig lett siden de ser bedre med briller og merker det fr mer behagelig

Vår gutt hadde det omtrent likt som deres. Han tar på brillene som det første han gjør om morgenen. Tydelig at han synes det er mye bedre med briller! Var litt av og på i begynnelsen. Men gikk ganske fort til å bli på hele tiden. Her har vi også hatt stor glede av svømmebriller med styrke. Tydelig at han ble mye mere utrygg uten briller.

Eldste her begynte med briller rett før hun ble 2. Hun er nærsynt. Hun sprang entusiastisk inn i brillebutikken, og det var det. Aldri hatt problemer med å få henne til å bruke dem :)
Jeg håper at yngste ikke behøver briller, for jeg ser for meg at det hadde blitt en kjempekamp!

Eldste her var 4.5 år ved brillestart. Vi forberedte hu godt på hva som skulle skje før øyelege timen. Hu hadde blitt skuffet hvis hu ikke hadde fått briller. Hu har 2+ og så med en gang hu gikk dem på at hu så bedre og at alt var bedre med briller.

Selv om en toåring er liten, vil en helt ny verden åpne seg når brillene kommer på. Vi har veldig god erfaring med det i familien og ser at det er stor nytte i brillene, og også svømmebriller med styrke som nevnt lengre oppe:)

Back
Topp