2 år og hysterisk ved legging HVER kveld!!! HJEEELP!!

Luckie

Elsker forumet
Dette har pågått i 3-4 mnd nå.....

Sønnen min er litt over 2 år og hyyyylskriker HVER eneste kveld ved legging. Enda han vet godt at det ikke hjelper. Tar han ALDRI ut av senga. Jeg føler jeg har prøvd alt!!

Trøsta ved senga, satt meg lenger og lenger vekk fra han og til slutt ut av rommet, drikke osv osv....

Hva er galt?? Hvorfor holder han på sånn??? Sååå lenge??? Han burde jo skjønne at det ikke er noen vits nå! Bruker opptil 1 time før han sovner.

kan han være mørkredd?

dytter..

Ørevondt kan henge i lenge.
Mørkredd?

Har det skjedd noen forandringer i livet hans? Ny barnehage?

Jeg har ikke fasitsvar, men hva om du setter deg ved senga, på en stol-----roer han seg da?? Har det funket med lenger og lenger vekk-metoden før??

Kan det hjelpe med å forberede barnet en stund før leggetid?? Altså kl fem kan du f.eks si at nå er det middag, og etter vi har spist skal vi se barne-TV, og etter barnet-TV, da er det leggetid...og når det er leggetid---da ligger man fint i senga og sover....og si dette noen ganger---sånn i forbifarten på et vis--ikke med hytte-fingen-måte...om du forstår......

Eller at du på dagtid/ettermiddag forbereder barnet til leggetid ved å snakke om det, at man ligger fint og ikke gråter osv....

Kansje en god-natt bok kan hjelpe? Det hadde vi før---en bok der det var løse papirbamser som barnet putta i sengene der dem hørte til...og til slutt sov alle ;-)

Ingen forandringer i livet hans....

Han har døra på gløtt..... hjelper ikke..... har han lys på bare tuller han.... sover på samme rom som broren.... Broren sovner med en gang uansett om han hyler....

Om jeg sitter der bruker han vel en halvtime på å sovne....

Prøvd å legge han senere og se om han er mer trøtt men nytter ikke....ikke tidligere heller...

Kutta ned dagsoving til en time også... HUFF OG HUFF.... kjenner dette tar på hver kveld....

Hiver meg på den... Ikke en eneste kveld har han sovnet av seg selv, og nå er han 18 mndr.. [:'(]

Sånn er gutten min også,han har egentlig aldri sovet mye og alltid trengt masse nærhet.
men dette endret seg litt når vi flyttet.

Han legger seg nå i senga si selv(kutta ut sprinkel seng da han var16 mnd) vi leser samme boka hver kveld,og så sitter en av oss der til han sovner,vi har en madrass på gulvet også itilfelle vi sovner[;)]hender han sovner på 5 min og noen ganger tar det myyye lengre tid.
men han trenger nærhet,og kos og det er det eneste som funker her.

Min lille to åring har holdt på sånn enn stund. Nå har han sluttet.
Det jeg gjorde var at jeg tok han opp.
Slo av alle lysene og gjorde det utrolig kjedelig å være oppe.
'Han måtte sitte på fanget. Så gjentok jeg ofte skal t kose puta nå, han sa nei og jeg gjentok dette flere ganger.
For hver kveld tok det kortere og kortere tid til han sa ja.
Nå legger han seg med litt sutring i 2 min så sover han.
Første natten satt vi opp til ett tiden.
Jeg har vært ganske så prinsipp fast på at han skal jeg ikke ta opp, men ingenting annet fungerte så fungerte dette.
Men han skal ikke opp i senga vår.

Men dere som sitter inne hos dem til dem sovner.....hva skjer da når dem våkner på natta? blir dem ikke hysteriske da når dem ser dere ikke er der lenger?

Hva med å kutte ut dagsovingen helt?

Det gjorde jeg når jenta mi var rundt 2 år.. og hun ble en helt annen unge[:D]

ORIGINAL: Fridasinmamma

Men da blir han jo så sliten når han er 8-9 timer i bhg :(

Ser noen har skrevet om øreverk, og det henger i lenge. Så jeg hadde sjekket ørene hans hadde jeg vært deg![:)] Og sjekk også om han kan være sjuk på en eller annen måte(f.eks magevondt, vondt i halsen osv). Hvis du er sikker på at han ikke er sjuk på noen måte, kan du se her etter tips: http://sovlillebaby.com/ eller prøve hysjemetoden[:)]

ORIGINAL: Gullstjerna

ORIGINAL: Fridasinmamma

Men da blir han jo så sliten når han er 8-9 timer i bhg :(

Joda.. men det går fort over! Lover deg![:)]

Første dagen i barnehagen hvor hun ikke hadde sovet.. da lå hun og sov i fanget til en av de ansatte da jeg kom for å hente.. hun var såååå sliten[:)] Men det var bare den ene dagen..

Så hun sov ikke i barnehagen.. og jeg la henne rundt 18 på den tiden.. fordi hun var strup trøtt da.. Å legge seg kl 18 gjorde hun vel i noen mnd... Nå er hun litt over 3 år og legger seg kl 19

Alle barn er jo slitne etter en dag i barnehagen.. men det blir fort en vane å ikke sove på dagen også!

hadde jeg vært deg.. så hadde jeg prøvd dette.. Snakk med de i barnehagen om problemet ditt.. og hør hva de syntes?

Den tiden jeg kuttet soving på dagtid så hadde vi litt problemer med å legge henne.. samt at hun var vanskelig å få opp om morningen..for hun var så trøtt.. fikk ikke nok søvn..

Back
Topp