2åringen min -temperamang-

Tullingen

Gift med forumet
Desemberskatter 2016
Min 2åring har et temperamang som ikke lingne på noe.
Han kan sitte fint og leke og plutselig slår han lillebror, kaster lekene sine, sputter, hyler ol.
Han blir sint om jeg forteller han rolig og pent at du må ikke slå fordi da får vi vondt. feks
slår han seg blir han også sint.

det skal sies at han ikke har så godt språk enda får mange ganger lurer jeg på om det er fordi han ikke får til og forklare?

Noen som har noen gode råd til meg?
vil liksom ikke at lillebror på 1 skal bli redd han. eller at han skal være slik for bestandig selv om det nåk bare er en periode han er i!

han er ellers en frisk rask gutt som sove godt om natten, spiser godt og kan kose mye.
leke fint kan han også. så han er ikke bare trassen!

hvis han har dårlig språk kan det være årsaken ja - lett å forstå at man blir frustrert da. Så jeg ville absolutt satt av mye tid til språkstimulering i en periode framover, i tillegg til i alle hverdagssituasjoner. Be barnehagen om hjelp også.

når anfallene står på som værst hadde jeg bare inorert han, og heller gitt oppmerksomhet når han kommuniserte (både verbalt og nonverbalt) på en fin måte med enten dere voksne eller lillebroren.

han går ikke i barnehage begynner nå i august, å håper det hjelper litt med språket.
han har kommet seg en del de siste 2mnd med enkle ord så jeg håper det kommer enda mer :)

jeg for gjøre som du sier bruke en del tid på språkstimulering.
jeg prøver så godt jeg kan vil  jo bare han skal bli flink :o)

tusen takk for svar Mrs Lutz

Sånn var gutten min også en periode.. Kunne bli illsint for den minste ting og det hendte han beit til og med, men så fikk han plutselig et skikkelig gjennombrudd med snakkingen og nå er han mye bedre. Blir fortsatt sint og har temperament (det ligger i genene), men ikke så intenst som der var før. Så det har nok en sammenheng. At han blir frustrert når han ikke klarer å forklare hva som er galt...

Takk for svar Que :)

Da håper jeg at min også blir bedre ettervært som pratingen kommer mer.
godt og høre at det ikke er bare jeg som sliter med dette, selv om det ikke er noe kjekt og være oppi.
Godt at gutten din har kommet seg :)
og temperamang og meninger kan de selvfølgelig ha, men det er greit når de kan styre seg litt og kanskje har en grunn for og bli sinte!

Back
Topp