Vesla på 2år sliter med mye mareritt (i alle fall tror jeg det er det som er greia). 1-3 ganger om natta skriker hun ut i søvne, smågråter litt, og noen ganger snakker hun også. Stort sett fortsetter hun bare å sove etter noen sekunder, men i blant må vi inn og roe henne ned. Jeg har prøvd å spørre om ho tenker/ser noe skummelt/leit om natta, eller om det skjer noe mens ho sover, men hun forstår ikke. Jenta har veldig godt språk for alderen, så jeg vet hun har mulighet til å sette ord på det, men hun skjønner nok ikke eller husker ikke.
Hva skal man gjøre for å hjelpe henne til å få bedre netter? Jeg får vondt langt inni hjerterota når hun skriker til sånn! Siden hun som oftest bare sover videre etterpå går vi ikke inn og forstyrrer henne med mindre det fortsetter en stund, men jeg vil jo helst bare løpe inn og holde rundt henne og fortelle at jeg passer på henne❤
Hva skal man gjøre for å hjelpe henne til å få bedre netter? Jeg får vondt langt inni hjerterota når hun skriker til sånn! Siden hun som oftest bare sover videre etterpå går vi ikke inn og forstyrrer henne med mindre det fortsetter en stund, men jeg vil jo helst bare løpe inn og holde rundt henne og fortelle at jeg passer på henne❤