1uke igjen!!julepludring 17.12

Beatrice

Elsker forumet
hei og hopp!Ble en brå start på dagen da min sønn på 6 år kutta seg på kniven,da han skulle lage seg mat,hyl,vræl og blod ned trappa,stakkar klumpen til mamma[:(]
han andre våkna tidligere enn antatt,han hadde tissa seg ut...fikk en skvett mat,og nå sover han igjen.
tenkte jeg skulle ta en dusj nå når han sover,også reise til byen med engang det åpner,så det ikke e så mange folk[&:]

ellers er det sikkert det vanlige husarbeidet[:)]i kveld er det juleavslutning på skolen,så vi skal gå i tog!!Brrr det blir kaldt[&:]

rubbelubb sovna vel 2115,mat kl 02 og 05,og våken kl 0715,mat 0750 og i seng igjen 0820[:)]
det hjalp litt etter at jeg begynte med nan på kvelden[:)]

ja,det var vel det.
ha en super dag jenter[:D]

Våkna klokka 8 av at lillemor var våken!! Hun gråt litt og det er ikke vanlig at hun gjør om morningen når hun våkner....Men så viser det seg at hun har bæsja en ganfg i løpet av kvelden i går/ natta og hun er kjempe sår i rumpa...[:(] Både hun og jeg gråt når jeg skifta på henne!![:(]
Har prøvd å ringe hs men de tar ikke telefon, så nå må jeg bare vente å se om de ringer tilbake!
Hun fikk ligge å lufte seg i en halv time før hun fikk frokost, å da jeg smurte rumpa med zinksalve og tok på bleia begynte hun å gråte....å når hun hadde spist så begynte hun plutselig å gråte masse igjen og da hadde hun tissa.....Stakkars babyen min, vet ikke helt hva jeg skal gjøre!!![:(]

Har prata med hs og skal dit klokka 11.30....håper det bare er å smøre og lufte!!

BTW så ønsker jeg alle dere flotte jenter med babyer her inne en kjempe fin førjulsdag!!![:)]

Uff, Linda76, sånt er ikke gøy! Stakkars lillesnuppa - blir nok snart bra med lufting og smøring, da!
Har aldri hatt SÅ sår rumpe her i huset, men vi har ellers hatt god effekt av Aselli sårsalve når han blir litt rød og sår.

Sitter her og gjesper med junior på magen.
Ble sittende oppe og se CSI, Supernatural og en morsom dokumentar sammen med mannen, fikk ikke soset meg i seng før 2! [&:]
Pupp en gang eller to i løpet av natten, før det var gråt og morgen ca. 7. Prøvde med frokostpupp for å se om han kunne sove litt til, men den gang ei.
Det som gjør meg sur er at mannen gikk og la seg når junior våknet - da var han god og trøtt. Jeg mente han kunne være opp en time til med junior, sånn at jeg fikk sovet litt til, men det ignorerte han glatt og sov før jeg rakk å krabbe ut av senga engang. [8|]
Nå sitter jeg med frokosten min og junior sovende i bæreselen - han har bæsjet skikkelig i dag, lurer på om det har kommet en liten ladning til (syntes jeg luktet noe nå nettopp).
Skal ut og shoppe julegaver etterpå mens junior er på tur med "trillepike", mye lettere å få gjort noe uten å la seg stresse av at lilleprinsen KOMMER til å våkne og sutre/gråte/skrike om jeg ikke holder meg i konstant bevegelse... [8D]
Burde være på babytreff hver dag - DA er han så blid og fornøyd midt på dagen! Merket meg det spesielt godt i går - vi hadde vært sosiale rundt 12-13 begge dagene før, og da var han blid - men når det var bare oss der hjemme, da var det vondt og trist og buhuuuu! [8|][&:][8D]

Er så deilig å våkne om morgenen til sol og litt julestemning!
Eiril tok kvelden kl 20 i går, og våkna ikke for mat før 5.50. Prata litt med bamsen sin før hun sovna, og sov til 8.30. En liten hyggelig morgendupp sammen i storsenga før vi dro oss opp i halv titida[:D] 
I dag skal vi til manuell terapeut! Blir spennende å se om nakken og ryggen til snuppa har blitt bedre siden sist. Synes hun ser fin ut jeg[:)] Er spent på om jeg kommer meg tur-retur byen med barnevogn i disse julegavetider!
Ellers så blir det pakking, for i morgen kjører vi hjem til gode gamle trøndelag! Blir så godt å møte familien igjen, og kunne gå på ski!!

Linda76: Uff, det hørtes ikke godt ut! Håper hs har råd!
Rosinbolla: Her i gården var det nok mm til et par måltider i en måneds tid før det ikke var mye igjen å samle på. Jeg hadde jo mye melk, men var kanskje ikke så veldig flink med pumpinga etter hvert.. Ble liksom mindre og mindre!

Ha en fin dag alle sammen!

her har vi våkna ca annenhver time inatt, pga rap, mat, kos, etc etc etc... litt slitsomt, men man overlever vel det og.
sambo kommer hjem ikveld etter guttetur i Liverpool fra lørdag morgen, det gleder jeg meg til!

ellers... vi var på førjulssamling hos mamma og pappa igår, hele familien var der.
det ble sunget julesanger og spist grøt, klementiner og sjokolade.
julian sjarmerte selvsagt hele familien i senk med sin fine pepperkakedrakt! [:D][:D]

idag har jeg allerede fått gjort litt: putta alle leker og julegaver i lekegrinda, lagt sammen tørre klær, satt på en vask, hengt opp den, renska kjøleskapet for gamle og ekle ting, og så skal jeg nå spise frokost mens julian sover, og få støvsugd før kl 12. vaskehjelpen kommer kl 12 for å ta en siste shinings før jul, og hun får gjort mer hvis hun slipper å støvsuge. så da gjør jeg det! blir deilig å få det rent til jul, det ser ikke ut her... [:D][:D][:D] skal skifte på sengen idag også, deilig med ren seng!

ellers skal jeg handle litt, sette penger inn på kontoen til julian, bytte en nissedrakt, kjøpe lysstoffrør og hente tupperware-pakken min på posten som selungen har sendt meg!! gleder meg til det!!! weeeeeeeee! [:)]

og så skal jeg kose meg med sambo når han kommer hjem

og sola skinner og det legger opp til å bli en fin dag!! [:)]

Linda: snuppa mi har åsså vært sår nu nån daga! ho spiste jo veldi lite i ei uka ca
å da blei urin veldi konsentrert å ho blei sår. æ smorte ho m purelan! har åsså brukt
den lanacare brystvorte cremen, å d funke vær gang[:)] æ bruke åsså pudder. mest i halsen
å under arman. der blir ho mega sår! bruke da derma babyline pudder som æ kjøpte på
apoteke! funke kjempe fint! potetmel åsså som savannah sir[:)] håpe d går over snart!

Lillemeg: mamma sir at når d e -10grader ute så ska dem ikkje sove ute. væffal her i tromsø.
da e lufta så rå at t.o.m æ har problema m å puste. d e jo tett nedi vogna mi åsså men
lufta e  jo like kald førdeom! men om du bare ska gå t sentre å ho sover m klut over
ansikte så trur æ d ska går fint! vet ikkje kossn lufta e der nede da men.. kluten
hjelpe nok på!

snuppa sovna hall 9 igårkveld. uten kveldsmat. trudde ho sku våkne etter en times tid
sia ho sovna så tili men d gjor ho ikkje.. sist ho spiste va kl 17 liksom!
ho våkna kl 5 å fikk mat kl 05.20. da fikk ho 260ml velling som ho supa i sæ. sovna igjen
etterpå å sov da t hall 8. da ringte ho tara på sikkert 7 ganga på rad [:@][>:]
så skjeit ho sæ ut åsså, så skifta på ho. å da sov ho t litt over 9. vi lå å prata litt
i senga, åsså gikk æ ned. prøvde å få i ho mat i hall 11 tia, men da spiste ho bare 100ml.
lure mæ hadde glemt å bytte tut, (va nr 2 å ho bruke 3) så da brukte ho lenger tid
enn vanli å da sku ho ikkje ha mere. la ho hall 12 å ho sover enda.. har bare sovve langlur
1 gang sia vi kom. pga mye bråk ute her. så ho blir trøtt å sutrat veldi fort!
håpe ho sover litt no da. ho treng d!

ellers prøvde æ m grøt igår, å litt banan. ho grøssa t begge dela.. ikkje populært![:D]
hysjt... trur æ høre ho.. *sjekke* ho sov[:)] 
her e d sol idag! men e mye vind! så d e litt kaldt å sette ute!

Back
Topp