Jeg synes også det er litt rart at det skal være nødvendig å vente så lenge... Mitt legekontor ville ikke gi meg time før 30. mai (uke 9/10) "så lenge det ikke er noe galt" - og det er forsåvidt greit at de fokuserer kreftene på dem som trenger det, men dagen etter oppdaget jeg at de allergitablettene jeg tar (som jeg har fått resept på fra dette legekontoret) ikke er noe særlig lure å ta når du er gravid. Jeg ringte dem og de ordnet ny resept på noe annet, men jeg synes kanskje nettopp sånne ting er noe man burde få en legetime for så fort det er mulig. Det er mye man på en måte later til å bare skulle "vite" sånn helt av seg selv. Folat, for eksempel... Hvis jeg ikke hadde funnet ut om det på dette forumet hadde jeg kanskje fortsatt ikke visst det, og i uke 10 hvis legen tipser meg begynner det jo å bli for sent...
Kanskje ikke strengt tatt nødvendig med en legetime, da, men man burde bli innkalt automatisk til en samtale med helsepersonell som forteller litt om hva man skal gjøre og hva man helst ikke bør gjøre, synes jeg.