1svangerskapskontroll

malønna

Glad i forumet
Nå har jeg fått bestilt time... Eneste minuset med  bli gravid i april/mai måned er at legene skal ha 3 uker ferie når jeg skal til min første kontoll... Er 12uker 4juli,da drar jeg på ferie en uke,og og uka før tar legen min ferie. så da måtte jeg vente til ho kom tilbake,eller gå til en kolega av ho før jeg drar på ferie. så da blir det det...ÆSJ.. Skal være glad for at jeg fikk time,men ville gjerne til min lege...

hmmm kjedelig... jeg har allerede vært på min første kontroll jeg...
Du kan jo kanskje ringe jordmor da å prøve å få en time der...

jeg ville gjerne hatt time tidligere,men de vill ikke ta inn til kontroll før det var minst 10uker.jeg reiser på ferie om nesten 1mnd,og vill gjerne vite om alt er bra før jeg drar. kommer til å ringe til et privat legekontor og få en time der...

Jeg synes også det er litt rart at det skal være nødvendig å vente så lenge... Mitt legekontor ville ikke gi meg time før 30. mai (uke 9/10) "så lenge det ikke er noe galt" - og det er forsåvidt greit at de fokuserer kreftene på dem som trenger det, men dagen etter oppdaget jeg at de allergitablettene jeg tar (som jeg har fått resept på fra dette legekontoret) ikke er noe særlig lure å ta når du er gravid. Jeg ringte dem og de ordnet ny resept på noe annet, men jeg synes kanskje nettopp sånne ting er noe man burde få en legetime for så fort det er mulig. Det er mye man på en måte later til å bare skulle "vite" sånn helt av seg selv. Folat, for eksempel... Hvis jeg ikke hadde funnet ut om det på dette forumet hadde jeg kanskje fortsatt ikke visst det, og i uke 10 hvis legen tipser meg begynner det jo å bli for sent...

Kanskje ikke strengt tatt nødvendig med en legetime, da, men man burde bli innkalt automatisk til en samtale med helsepersonell som forteller litt om hva man skal gjøre og hva man helst ikke bør gjøre, synes jeg.

forrige gang jeg var gravid fikk jeg ikke time før jeg var 13+5....

noen steder er de bare sånn! mens andre får time med en gang de er gravide! :)

Skal til første legetime med ul den 02. juni. Er vel 7+ da antar jeg. Har alltid fått tilbud om tidlig time, men så er gynekologen min veldig opptatt av å sjekke om alt er som det skal så tidlig som mulig. Så det er vel derfor han vil ha kontroll med ul allerede i uke 7. Fint å se om hjertet faktisk slår. Gleder meg for da blir det hele mer virkelig[:)]

Back
Topp