1mnd lengre på vei enn antatt....

tutta92

Andre møte med forumet
Hei hei :) var hos jordmor tidligere i uken og hun ble litt paff når hun kjente på magen, for han hadde allerede festet seg, så å si.. Eg er egentlig 31 uker idag.

Str på livmoren er litt over gjennosnittet og eg går med kynnere hvert 15 min og har knip i magen ett par ganger til dagen + en del nedpresS..

Rundt juletider hadde eg og sambo masse sex og eg lurer på om eg er lengre på vei enn antatt.. Siste mens (26.jan) varte bare i 2 dager.

Men har noen av dere opplevd lignende før? Eller vet om noen som har det? At sykehuset faktisk har bommet? Det er greit at eg har fått en termin dato men de regner jo ut ifra min siste mens, og måler baby, kan man være sikker på at det er rett?

Takk for svar på forhånd :)

Sent from my C6603 using BV Forum mobile app

De sier jo at de søte små spirene vokser i ca samme fart frem til rundt uke 20, så det er derfor de har oul i uke 17-19, for å finne ut hvor langt en er kommet i svangerskapet!
De flytter ikke termindatoen etter du har vært på oul! Kan jo hende den lille er stor bare?
Min forrige var 15% over i vekst, og blei estimert til å bli 4kg på termin (var på vekstkontroll), og på termin kom han, og var da 4600gr.. Jeg lå også hele tiden over på symfyse-fundus-kurven!
Har du vært til vekstkontroll?
Burde kanskje fått en henvisning?:)

Nei har ikke det. Hva er det for noe da? :p skjer det på sykehuset?

Jeg hadde ikke noen siste mens, men SA. Derfor har legen sjekket med UL. Selv tror jeg at jeg er litt lengere på vei, og symfysemålene er større enn gjennomsnittlig, jordmor sier jeg har en mage som er 2 uker lenger på vei en det legen tror.

Nei har ikke det. Hva er det for noe da? :p skjer det på sykehuset?

Ja, det er på sykehuset! Be din jm om å sende en henvisning, så får du nok det! Si du er bekymret for stort barn/feil termin!:)
Vanligst å ta det i uke 32 (da skal jeg), og så blir det evt en ny ul før termin, ved avvik :)

Back
Topp