1Hege og Emmas mamma!!!

babytutta

Forumet er livet
gikk alt som det skulle idag med dere.....? hvordan skjer en innsetting da?
hvordan har dere det da?????????
er sååååå spent på hvordan derer har det som ferske rugere
[:D]

Så koslig med en egen tråd!!!

Har det bra, lant å kjøre da,mest sliten av det!!!
Kan godt forklare hva som skjer...

Man blir hentet inn,så blir man fulgt inn på det som heter operasjons-stua. Kler av seg. Bare en stor gyn. stol i midten av rommet. Så setter man seg godt til rette og man får gele og UL på magen for å se om blæra er full og livmoren syns godt.
Så får man se det befrukta egget på en slags flatskjerm (ser ut som ett bringebær, det er forstørret 400 ganger) så suger de egget opp i ett ca 40 cm lang plastrør,er kjempetynt da. Nederst er det en "spryte" (ikke spiss) med ca 30 ml væske med egget inni,så setter de det inn. Dette kjennes ikke i det hele tatt, og man får se på skjermen når de setter inn. Jeg er fæl til å prate og spørre om ting og vi har det så hyggelig der mens jeg ligger med beina til værs! [:D] Så idag viste hun meg hvordan røret så ut o.l.

Så sjekkes sprøyten under mikroskop så de ser at egget er fosvunnet inn i min kropp!!!

Sååå MÅ man tisse,har bestandig fylt blære maksimalt så det er rett på do etterpå [:D]

Så når får man se hvordan det går da.... er spent på 1Hege's opplevelse!!!

Hei ja, har akkurat kommet hjem fra byen nå, har vært hos noen venner å spist middag i dag[:)]
Innsettet gikk veldig fint, satte tilbake 2 egg, det ene hadde delt seg i 4 og det andre til 6, så det så fint ut sa de.
Innsettet er helt smertefritt, de vasker skjeden og går opp med et bittelite rør, som de fører eggene inn med, dette kjennes ikke.
Alt dette får du se på en skjerm, så det er spennende.
Så ligger du en stund på benken etter innsettet og bare slapper av, var en 2-3 pleiere der som snakket om alt mulig, veldig kosli,.
Gle deg[:D]

Så bra at alt gikk bra, så får vi satse på at den ene , eller helst begge to klorer seg fast!!!!!! [:D]

Bra at det gikk fint med deg å, vi får tru det setter seg nå da!!
Ja det blir skikkelig spennende framover[;)]
Sa de noe om hvordan ditt egg hadde delt seg?

Mitt egg hadde delt seg til 5, så det så bra ut. Det er hittils "delings-rekord" [:D]  Bruker å telle over selv også,med en gang jeg ser det på skjermen.... klarer ikke å vente [;)]

å herregud, kiler i hele kroppen..gud som jeg gleder meg..
er så fint at dere forteller..[:)] glad jeg har dere..
er nok fortsatt 1-2 mnd til jeg opplever det...får dato på forundersøkelsen vel???
omg, blir jo helt tullete.hehe

hva er "poenget" med den delinga???
bare lurer, hva er forskjell på 4 og 5 delt liksom....?
skjønner det ikke helt..haha

Om man går på forundersøkelse på samme sykehus/behandlingssted som innsetting skal ta sted så får man vel dato da. Men jeg bruker mitt lokale sykehus til forundersøkelsen,for å slippe å kjøre 20 mil for å være der i 5 min liksom. Men hos meg da så fakser de St.Olavs resultatene,så blir jeg oppringt ang. dato for innsetting, ev. medisinøkning, Progestan start .... o.l. [:)]

vi skal kjøre 20 mil også...hehe. trodde ikke jeg fikk forundersøkelsen her da, men men.. er ikke nøye, elsker kjøre tur og vil på haukeland..skal på besøk til en kompis å handle julegaver å...
men rekner med jeg får ta ul og sånn her på sykehuset... men bare uttak og innsett i bergen...

Når det deler seg så viser det at det utvikler seg, det begynner meden, som blir til to,som blir til tre,som blir til .... osv. Og det er positivt når det viser tegn til utvikling!

ok...takk da skjønner jeg mye mere....
så fint at deres deler seg såpass da...[:)]

Man lærer plutselig så mange ting man ikke tenkte over før.... og det er veldig spennende! Gleder meg til det blir din tur [;)]

føler at jeg har god peil på hvordan ting skal foregå nå ja..
er bare så sinnsykt hva de kan få til sier bare jeg..
eneste hinderet vi har er at sambo sine frys troll ikke tåler opptining, men da kan de faktisk redde dem med å preparere de..helt sykt
ja nå gleder vi oss også. håper vi kommer igang med en gang...blir så kjipt å vente!

Ohwæææh,kan de det!!! Så bra da !!!! [:D]

er jo en stor sjanse for at de ikke tåler opptining sa ei på st olavs når vi var der,, men da pleide de preparer hva enn nå det betyr..

er helt syke greier....tenk da, den reisen disse sædcellen har vært gjennom da, først til trondheim hvor de kom til, hehe. så har de vært der i 2 år, tatt fly til bergen så blitt opptina....for så å bli befrukta igjen ...helt utrolig spør du meg[:D]

så kjekt å høre hvordan ting foregår[:)] setter pris på at dere foreteller
Høres ut som eggene har delt seg bra for dere begge...
Så satser på at dere tester positivt om 2 uker...

Back
Topp