.

Lillemy~

Blir kjent med forumet
Hei! Mensen min er forsinket på dag 3 å må sies at mensen min bruker æ være ganske presis på daton.tok en test for 2 dager siden men den var negativ.
Tok testen dagen jeg skulle ha mensen fordi jeg kjente igjen smertene fra forigge graviditet da mensen egt skulle komme, men som da naturlig nok aldri kom.
Kan jeg være gravid forde? Kan det være jeg tok testen for tidlig?
Jeg kjenner smertene mye igjen fra forigge gang, idag ble jeg kvalm av å sitte i bil noe som jeg aldri pleier å bli med mindre dt har vært graviditet inni bildet.
Jeg er så trøtt å orkesløs om dagen, kan plutselig bli kvalm ut av dt blå.
Jeg prøver å slappe av sånn at mensen skal komme, for vet jo det bare tar enda lenger tid til den kommer om jeg stresser med det. Hadde jo ikke gjort no om jeg var gravid, er bare så forferdelig å ikke vite. Er det noen andre som har opplevd disse symptomene uten å være gravid ? Hva annet kan det være? Burde jeg ta en ny test? Eller bare fortsette å prøve å slappe av?

Håper på svar! <3

Jeg spøy og var kvalm i en uke før jeg fikk positiv test og jeg kaster ALDRI opp når jeg ikke er gravid eller har omgangssyke. Likevel fikk jeg bare negativ på testene fram til jeg endelig fikk positiv. Fikk hyperemesis så jeg kasta opp i noen mnd...

Så det kan godt tenkes du er gravid og har symptomer selv om ikke testen er positiv ennå :)

Du kan jo prøve å ta en ny test om et par dager ;)

Kanskje du er gravid men at egget har brukt litt tid og at du må vente litt. Eventuelt kan du går til lege å ta blodprøve

Enten er mensen rett rundt hjørnet, eller så kan du være gravid. Ikke godt å si. Må bare vente å se.

Noen tester er jo skikkelig dårlige til å fange opp hcg tidlig. De fra normal feks og eBay. Så det kan være lurt å teste igjen.

Last edited:
Problemet er at symptomer på mensen og en tidlig graviditet er ganske like, så ikke godt å si.
Men som man sa den gang jeg var på "vi som prøver"-forumet:
"Så lenge ikke tanta står midt i stua og roper "Har du savnet meg" kan du godt være gravid selv om testen var negativ"

Vent et par dager, og har ikke mensen kommet da så ta en ny.

Masse lykke til

Back
Topp