.

Finnes utallige tyller (sprøytetupp) kommer an på hva slags utrykk du vil ha ;) til cupcakes bruker jeg som regel de stjerneformede.
Har både engangs og gummiposer, så lenge de er store, så spiller det liten rolle synes jeg.

Cacas sine er fine
 
Wilton sin 1M er min favoritt til fine roser :) begynn i midten og jobb utover. Det lærer du fort. Sprøyteposer har jeg kjøpt på Jernia, sånne engangs fra Blomsterberg. Har en gjenbrukbar fra Wilton også. Den er litt bedre å jobbe med, men syns det er så kavete å vaske for hver gang [emoji849]Favorittfrostingen er sånn gulrotkakekrem. Pleier ikke bruke oppskrift, bare slumper litt med romtemperert smør, kald smøreost (f.eks. Philadelphia naturell original), vaniljesukker, melis og litt sitron[emoji4]
 
Kjøp sprøyteposer fra Jernia eller ebay så du slipper å kline med gjenbruksposer. Jo mer kremost du bruker i frostingen jo mer ustabil blir den å jobbe med, anbefaler å finne deg noen gode oppskrifter uten kremost om du skal få til skikkelig pen sprøyteteknikk som ikke flyter utover fordi du lar den stå en time eller to. Det viktigste er å romtemperere smør/kokosfettet ordentlig før du starter så det ikke blir småå gjenstridige klumper som tukler med pyntingen din. Jeg bruker en grunnoppskrift på frosting fra bakekurs og tilsetter ønskede smakstilsetninger og farger. I tillegg er det veldig greit med et basisutvalg strøssel, spiselig glitter osv som man kan bruke litt av på toppen. Ikke for mye, less is more! Blir ofte veldig imponerende og enkelt å få til.

Anbefaler å søke på youtube etter f.eks wilton rose tip, eller wilton buttercream techniques så får du sett mange forskjellige tipper i bruk og plukke ut de du liker best. Mange kan brukes på flere måter. De koster rundt 45 kr per stk i butikk. :)
 
Back
Topp