19 uker + pustevansker

msImp

Flørter med forumet
19 uker, hurra! Snart halveis!

Jeg var i Sverige denne helga og opplevde noe meget ubehagelig, jeg fikk voldsomme pustevansker. Vi satt på en fin restaurant og spiste middag da jeg plutselig kjente smerter i lungene/ryggen og det ble vanskelig å puste. Dette var rett og slett luft i magen som ikke passerte igjennom systemet pga forstoppelse og pga jeg ikke kan rape, så da lå det bare i magen og det føltes ut som en ballong som var sprekkeklar i brystkassa. Jeg måtte bare takke for maten og stikke tilbake til hotellet, der ble jeg sengeliggende med brystsmerter til dagen etter.
Jeg turte ikke å spise i frykt for at det skulle gå galt igjen. Jeg ringte min mor som er sykepleier og vi ble enige om at jeg skulle prøve å få i meg det groveste brødet og kun drikke vann. Jeg fikk bare litt smerter av dette, heldigvis, men for en kjedelig tur det var for meg, med masse smerter og kun grovbrød til mat...

Er kjemperedd for at det skal skje igjen :(
noen som har opplevd liknende?

Det høres jo kjempeekkelt ut!Har dessverre ingen erfaring med det, annet enn "vanlige" luftsmerter! Gjelder da og få det ut med en gang man kjenner man må prompe, ellers går den fort oppover i tarmen igjen og gjør vondt verre og man da ikke får ut luften. Hvis du sliter mye med hard mage så ville jeg spist mye fiber og frukt og drikke masse vann!  Gratulerer så mye med 19 uker

Huff så skummelt og vondt. Biola, svisker (sviskeryoghurt) + alt mammatil2prinsesser nevnte hjelper på forstoppet mage.

huff :( det er mye man skal plages med som gravid.
jeg ville tatt en tur på apoteket og fått noe som kan være med på å forebygge forstoppelse, så du slipper å slite med det gjennom hele graviditeten. man får jo fort forstoppelse når man er gravid.

Back
Topp