19 uker Oppdatert!

Mamacita79

Forelsket i forumet
Tok ul idag ifbm forundersøkelse til abort. Og legen fant ut at jeg er 19 uker på vei imorgen..

Så da blir jeg nok alenemor til 3 likevel. 

__________________________________________-

Da var ordinær ul overstått - alt står bra til med den lille gutten! Termin er 18 oktober. Blir et kort svangerskap dette...

Nå må jeg finne meg nytt sted å bo der jeg har plass til meg og de tre guttene mine! 

Oisann... var du kommet SÅ langt uten å vite d?
Dette har jeg stor tro på at du klarer uansett, man får aldri mer enn man klarer kjære deg.
Ønsker deg all hjertens lykke til å sender deg en stor klem <3

Oi! Då vart avgjerda tatt for deg. Masse, masse lukke til, og eg seier som psykologen så til meg; Tren deg på å ta i mot hjelp, og på å spørre om hjelp:) Vanskeleg, men viktig. Det går stort sett betre enn ein trur. Gratulerer med det kommende gullet. Stor klem.

Oi! Hva tenker/føler du?? Hvordan var det "å slippe" og ta avgjørelsen selv?

Takk for omtanke og gode ord.

Det var et sjokk å få vite at jeg er så langt på vei..Har ikke hatt noen symptomer - kun en voksende mage. Nå skjønner jeg jo hvorfor alle klærne mine er så åndssvakt trange eller umulig å få på..

Og "luften" i magen er jo faktisk babyen som beveger seg. Herlighet...

Legen trodde det var en gutt inni der - så da blir det gutt nr 3 på meg. Skikkelig gutte-mamma!

Jeg kan jo ta saken til abortnemda, men hvis de sier ja, så må jeg ta en tbl for å kutte tilførselen av svangerskapshormon (tror jeg det var...) og så må jeg føde babyen.. Ca i uke 20. Halvveis i svangerskapet. Og DET tror jeg ikke jeg klarer å leve med.

Lykke til videre :) Du får prøve å være flink å spørre om hjelp fra familie/venner, det kan lette arbeidet litt :)

Uansett så skal det tungtveiende årsaker, sånn som medisinske grunner til for å få innvilget abort så sent som uke 19. Du kunne ha fått det innvilget hvis du var før uke 16, men det er neppe noen mulighet for at de vil si ja til abort i ditt tilfelle.
Jeg vet for eksempel om noen som var i en enda mer kinkig situasjon som tok saken til abortnemda i uke 19, og de fikk blankt avslag med den begrunnelse at det måtte ha vært medisinske årsaker til grunn for å få avbryte svangerskapet så sent.

Ellers må jeg bare si lykke, lykke til!! For en stiuasjon du er i, men jeg vil tro det beste er å gjøre det beste av situasjonen, og sette deg inn i hvilke rettigheter du har. Jeg er sikker på at om ett år så er du glad for at det ble som det ble, for da sitter du med en 7 mnd gammel baby til som du har blitt like glad i som dine to andre sønner.

Ja det var jo kanskje greit at du var så langt på veg, det er jo nesten et umulig valg du har stått foran. Du skal sjå du treffer ein omsorgsfull kar etterkvart, som gjerne vil vere pappa for gutane dine:) Har eksen din 4 åringen av og til? Det går sikket kjempefint med dere:) Spør familie og venner om hjelp, det er kjempeviktig:)

Tenker mykje på deg. Noko som hjalp meg var å byrje å tenke på kva som kunne gjere det enklare å klare kvardagen når babyen kjem. For meg var det noko så banalt som ei LITA søskenvogn som gjer det enkelt å kome seg ut, søke Sfo til dei to eldste slik at eg følte at det å ha to " babyar" på ein gong vart litt enklare osv. Heilt små ting, men då har eg følelsen av å gjere noko for å mestre det som kjem. Livet gjer ein utfordringar av og til, men det er utruleg kva ein klarar når ein må. Klem

Mykje som dukkar opp når ein ligg og ammar alt for tidleg på morgonkvisten;) Kom til å tenkje på at det er noko som heiter "Homestart" i ein del byar. Det er ein organisasjon der frivillige kan melde seg til å stille opp nokre timar i veka for å avlaste foreldre som treng det, feks åleinemødre. Har lest om fleire som har fått god hjelp der. Det er då ein fast person som kjem heim til deg og feks hjelper til med dei eldste ungane, tek dei med på tur ol slik at du kan få ein pause. Eg veit ikkje om det finst eit slikt kontor der du bur, men det kan jo vera lurt og sjekke opp i;)

Ønsker deg masse, masse lykke til og håper du får god hjelp fra de rundt deg!! :)

Oi! Da hadde du ikke mye valg nei... Men kanskje det var greit at valget ble tatt for deg...? Så slipper då å ta en avgjørelse som hadde vært vanskelig å leve med i ettertid? Jeg vet ikke . men jeg hadde kanskje tenkt sånn hvis det var meg

Jeg vil ønske det MASSE lykke til, og si at jeg beundrer dere alenemammaer!

Gratulerer med enda en gutt :) Skikkelig guttemamma med 3 stk :) Håper det ordner seg fint for deg :) Det går nok bra :) Masse lykke til videre 

Oi, dah har du ikke lenge igjen :) Ditte her går sikkert kjempe fint, men som andre sier, ikke hver redd for å spør eller ta i mot hjelp :) Masse lykke til :))

Koselig! Snuppa mi ble født 17.oktober, kanskje du treffer 1-årsdagen hennes? :D

Gratulerer med frisk guttebaby i magen. Ønsker deg masse masse lykke til videre og håper det ordner seg med bosted for deg og guttene dine. :)

Kjenner forresten til en som har fått hjelp av Homestart, og hun er veldig fornøyd og sier at det er til stor hjelp, både med de to nye babyene som kom i januar og de eldre barna. Ville undersøkt litt om det kan finnes der du bor. :)

Back
Topp