19 mnd og vil ikke gå!

Mamma til en skatt

Gift med forumet
It's gonna be May 2019
Ja neste uke er prinsen 19 mnd, og har ennå ikke lært seg og gå. Men han vil gå mer og mer når vi holder han i fingrene, noen så har noen tips så han kan lære seg å gå, eller må han bare få finne det ut på egenhånd? Har vært hos fysio, og ingenting er gale med han, han er bare treig... Hehe..

la ham få gå og holde i fingrene. Før eller siden finner han nok ut at han vil prøve alene :-)

Har dere prøvd flate sko? Altså med såle?
Jeg var treg med å gå, men det var fordi jeg var så rund under bena at jeg ikke klarte å holde balansen. Så fikk jeg noen sko med såle og løp bortover :P

Her var hun ca 22 mnd. Hun gadd bare ikke :D

24 uker <3

Er dere to voksne , sett dere med barnet i mellom dere på gulvet med en meters avstand mellom dere eller så. La barnet "gå" i mellom og gjør det til en morsom lek. Barnet ditt vil lære å gå , så synes ikke du skal bekymre deg for mye så lenge ting er sjekket ut. Men en slik øvelse/lek kan kanskje bidra til å trigge lysten til å gå?

Sent from my iPhone using BV Forum

Prøv med sånn gåvogn/gåbil e.l., sånn som han holder seg i mens han går. Da får han litt trening/motivasjon, og kommer seg litt rundt på egen hånd. Så kanskje han plutselig en dag finner noe som er så spennende at han slipper taket:) Vår gutt begynte med å gå mellom oss, at vi satt litt fra hverandre og gjorde det til en lek:) Men hvis det ikke er tegn til at noe er galt, så går han nok snart når han er klar for det:)

Sent from my iPad using BV Forum

Jenta mi gikk ikke før hun var 20 mnd. Var også hos fysio, ingenting galt. Og de skal IKKE ha på harde sko før de lærer seg å gå.
Har du prøvd "blyantrikset"? Ble jeg tipset om. Noe som ligner en blyant i hånda, da blir det lettere å slippe seg av en eller annen grunn. Her ble blyant et flagg siden det var sånn ca 17. mai, og vips gikk hun.
Det kommer når det kommer.

Jenta mi gikk ikke før hun var 20 mnd. Var også hos fysio, ingenting galt. Og de skal IKKE ha på harde sko før de lærer seg å gå.
Har du prøvd "blyantrikset"? Ble jeg tipset om. Noe som ligner en blyant i hånda, da blir det lettere å slippe seg av en eller annen grunn. Her ble blyant et flagg siden det var sånn ca 17. mai, og vips gikk hun.
Det kommer når det kommer.

Ja det har eg hørt om, å har prøvd det. Men han forstår det ikke er hånda mi så det vil han ikke. Han har heller ikke villet gå så mye med oss. Men dt kommer ser nå. Han står jo så fint på føttene sine, bare han må Lene sg inntil noe. Hehe. Vil ikke gå! Skal ikke bruke sko som hjelpemiddel med å lære de og gå har jg fått beskjed om.

Går han i barnehage? Har inntrykk av at veldig mange barn som er sene med å gå starter med det bare noen uker etter barnehage start

Ja det har eg hørt om, å har prøvd det. Men han forstår det ikke er hånda mi så det vil han ikke. Han har heller ikke villet gå så mye med oss. Men dt kommer ser nå. Han står jo så fint på føttene sine, bare han må Lene sg inntil noe. Hehe. Vil ikke gå! Skal ikke bruke sko som hjelpemiddel med å lære de og gå har jg fått beskjed om.

Hent frem ett flagg :-) Bare la det ligge blant lekene. Det gjorde vi og brått bare kom hun gående.

Gi han et stearinlys eller en plastleke i hver hånd. Da føler h*n seg trygg og går plutselig.

Back
Topp