19. desember..

Annask

Gift med forumet
God morgen jenter... ja bare 5 dager igjen til julaften og det er på tide å ta opp ribba fra frysa til tining og krydring..

jeg skal ha vaskesjau på badet i dag og vaske tøy og lage medistekaker... ja ofgså skal gubben og jeg ALENE  i butikken i kveld for julehandlingen av mat..

ha en super dag jenter og lykke til med siste inspurt..

nei man kan gjøre rent hele tiden syntes jeg....boooooring[:'(]

juletre ordnet vi ihelgen... da kjørte vi traktor inn i skogen og det var kjempestas syntes Aksel på 3 år vet du..... prater ikke om annet nå..

go morgen[:)] ja tenkt det er bare dager igjen..helt utrolig hvor fort tia går..(før kunne jo julaften aldri komme fort nok)

må dere kose dere med butikkhandling ALENE[:D][:D]

vet ikke helt ka eg skal i dag..har nettopp vaska ned kjøkkenet mitt,tekte å begynne på stua,men er ikke helt 100% i form enda,så tar det sån smått[:)]

oi..såpass... 5 dager før man må krydre den??? hmmmm[:)][:)][:)] da må vi vel kanskje handle den inn i dag da????

ehhh-... har du en oppskrift på dette her annask[:)][:)]?

God morgen!
Ja nå går det kjempefort til julaften[:D]
Jeg er heldigvis ferdig med julegaver og baking, så jeg bare går og koser meg[;)]
I dag skal vi treffe barselgruppa,spise grøt, og finne julestemningen.
Skal bli koselig[:D]

ORIGINAL: Gabriela

oi..såpass... 5 dager før man må krydre den??? hmmmm[:)][:)][:)] da må vi vel kanskje handle den inn i dag da????

oppskrift?
PÅ Å LAGE RIBBE?

jo først finner man en gris og slakter den også.....

neida tuller,
ribba vår er dypfryst så den må tine ett døgn først før man begynner å rute den opp og smøre den inn med salt og pepper... det står 2-3 dager før men jeg legger på ett døgn for å la den trekke litt ekstra krydder....og da er det jo på tide å steke den. også blir vi ikke helt enig om vi steker den lille kveld eller tidlig morgen julaften... har jo aldri gjordt dette før også skal vi på formiddagsgrøt hos mamma og da går tiden fort.. på grava må vi også en tur å sette lys..

Tida berre flyge.... gjenge masse fortere til jul no enn i barndomstida ....
Må huske å ta ut ribba idag...[:D][:D] gle mej nokke innmari til julemiddagen ja...
Ej må å handle vigramør med idag... Wuuuiiiii  skikkelig begynt å gle mej til jul no...

Må ha en fin onsdag alle sammen!!!

JIPPI!! Bare noen dager igjen!!!:D gleder meg sånn. Vi skal heldigvis være hos mine foreldre i år så her er det ingen julestemining og dekorasjoner, isted holder vi på å pakke ned alt, vi flytter 2 januar

ORIGINAL: #bolla#

Husmor,Gabriela!???

Jeg burde ikke le, Har aldri laget ribbe,og slipper i år også!

skammermegnåforatjeglo

hehehe... di frekke frøken!!! hehehe.. neida[;)][;)][;)] jeg har ingen aning på dette her... men en gang må være den første[:D][:D] 

ORIGINAL: #bolla#

Husmor,Gabriela!???

Jeg burde ikke le, Har aldri laget ribbe,og slipper i år også!

skammermegnåforatjeglo

hehehe... di frekke frøken!!! hehehe.. neida[;)][;)][;)] jeg har ingen aning på dette her... men en gang må være den første[:D][:D] 

har heller aldri laget ribbe gabriella men jeg får følge det som står i juleheftet så får vi satse på at det blir bra...
laget medisterkaker fra samme heftet nå og de ble ok, kanskje litt salte etter min smak..

ORIGINAL: Annask

juletre ordnet vi ihelgen... da kjørte vi traktor inn i skogen og det var kjempestas syntes Aksel på 3 år vet du..... prater ikke om annet nå..

det hørtes skikkelig koselig ut!!
Jeg skal ut med min far å kjøpe juletre senere i dag.
Pynter gjør jeg litt hver dag.. hihi
Men pinnekjøttet tar mine foreldre seg av. Vi bare kommer med litt pakker og godt humør vi [:D]

ORIGINAL: mille.

det hørtes skikkelig koselig ut!!
Jeg skal ut med min far å kjøpe juletre senere i dag.
Pynter gjør jeg litt hver dag.. hihi
Men pinnekjøttet tar mine foreldre seg av. Vi bare kommer med litt pakker og godt humør vi [:D]

ja det var kjempe hyggelig... skal prøve å få en tradisjon på dette her altså,, det var virkelig en opplevelse, virkelig noe annet enn å rase ned på bensinstasjonen å få ett tre i siste liten....

God morgen jenter... ja bare 5 dager igjen til julaften og det er på tide å ta opp ribba fra frysa til tining og krydring..

jeg skal ha vaskesjau på badet i dag og vaske tøy og lage medistekaker... ja ofgså skal gubben og jeg ALENE  i butikken i kveld for julehandlingen av mat..

ha en super dag jenter og lykke til med siste inspurt..

åååh ikke si det en gang[&o]...
skal jobbe alle dagenne untatt i morgen frem til jul...
kjempekjipt...
så blir omtrent umulig å få til julevasken...
lillejuleaften har jeg fri, men da skal vi til grøt hos svigermor...
aaahr kjenner det hjelper ikke på julestemningen[&o]...

er ganske i rute her...
bare vaske veggene i stua og på soverommet som gjenstår...
så er det den vanlige husvasken,men den tar jeg ikke før treet er pyntet...
har en gave igjen og karamell laging,men det lager seg jo selv hehe...
god jul alle sammen[:)]

Back
Topp