18mnd søvnuro

• Trådstarter Trådstarter Juli17April19
  • Opprettet Opprettet
J

Juli17April19

Guest
LANGT INNLEGG..

Trøtt, sliten, irritert :rolleyes: ja det er bare fornavnet...

Har ei på 18mnd som har fryktelig uro rundt søvn...
Lang historie kort.

Hun begynte i familie bhg før jul.
Så ble hun syk å var hjemme i 4uker.
Startet i bhg igjen mandag for 1 uke siden.

Dette har holdt på 2-3uker nå..
Kjenner jeg er totalt tappet av energi.. (gravid atpåtil;) Og jobber 100%)
Far henter henne å legger hu siden av oss når hu har holdt på i 10-15min..
men det hjelper til tider ingenting.. hu kan være skikkelig irritert/sint å hyler ut, virker som at det er noe som irriterer henne, at hu ikke finner roen. Og mor selv blir frustrert..

Hva kan dette virkelig komme av??
Hu har en dupp i bhg på 1,5 - 2t.
Våkner bestandig rundt 00.00-01.30 tiden..
Legger seg i halv 7-7 tiden..

Humøret etter bhg kan være begge deler.
Men igår ettermiddag var hu i kjempe humør, far hentet henne i 3tiden.
For som regel blir hun levert i 07.45-08.00 tiden å hentet i 16.00 tiden.

Hva er det vi ikke ser?
Hva gjør vi feil?

Hjelp? :(:anyone

Tenker først 18 måneders søvnregresjon kanskje kombinert med mye nytt i barnehage.
Søvnregresjon er en endring i barnets søvnmønster og de sliter gjerne med å sove videre når de går over i lettere søvnfase/ Rem-søvn. Det er som regel etter at de har sovet 3-4 timer, den første søvnfasen er dyp søvn.
Har ingen tips, men var akkurat gjennom 12mnd søvnregresjon og det er hardt når det står på. Ville bare forsøkt det som gir dere mest søvn. Her var det vel Ingenting jeg følte at funka før han plutselig bare sov litt bedre, men funker forsåvidt noe bedre at vi forsøker å roe i senga hand, evt sover ved siden av på madrass og holder hånda hans gjennom sprinklene. Men det er jo bare min unge, en annen er helt annerledes.

Håper det bare er noe som vare i et par uker til før dere før det blir bedre, søvnmangel er tortur altså :) ❤️

Tenker først 18 måneders søvnregresjon kanskje kombinert med mye nytt i barnehage.
Søvnregresjon er en endring i barnets søvnmønster og de sliter gjerne med å sove videre når de går over i lettere søvnfase/ Rem-søvn. Det er som regel etter at de har sovet 3-4 timer, den første søvnfasen er dyp søvn.
Har ingen tips, men var akkurat gjennom 12mnd søvnregresjon og det er hardt når det står på. Ville bare forsøkt det som gir dere mest søvn. Her var det vel Ingenting jeg følte at funka før han plutselig bare sov litt bedre, men funker forsåvidt noe bedre at vi forsøker å roe i senga hand, evt sover ved siden av på madrass og holder hånda hans gjennom sprinklene. Men det er jo bare min unge, en annen er helt annerledes.

Håper det bare er noe som vare i et par uker til før dere før det blir bedre, søvnmangel er tortur altså :) ❤️

Tusen takk for svar :Heartred

Men jeg tenker, er det normalt at hu våkner opp og kan små hyle?
Også virker det som at hu drømmer. For hu rykker til, blir urolig , men samtidig har hu øynene igjen..

Tusen takk for svar :Heartred

Men jeg tenker, er det normalt at hu våkner opp og kan små hyle?
Også virker det som at hu drømmer. For hu rykker til, blir urolig , men samtidig har hu øynene igjen..

Utfra det jeg har skjønt er noe av utfordringen ved søvnregresjon at barnet ikke klarer å gå fra Rem-søvn, dette er lett søvn hvor man drømmer mye, til dyp søvn og sover urolig og/eller våkner. Ved rem-søvn er øyelokkene igjen med du ser gjerne bevegelse under øynene. Min våknet også med et vræl nå sist runde, vanligvis bruker han heller å klagegråte inntil vi kommer.

Back
Topp