188 + i puls

bjørnemamma

Glad i forumet
Februarlykke 2015
Hei
Var ikke trent før jeg ble gravid, og har heller ikke trent etter. Men har alltid gått familietur i skog og mark. Nå har vi hatt en flott sensommer, så det er blitt noen topp turer. Har ved to anledninger i den siste uken fått veldig høy puls opp de verste kneikene. Tok pulsen i går, 188, og det føltes som den var høyere på søndag (la oss si den var ikke langt fra 200) Pulsen var høy over flere minutter, men aldri i lang tid.. La oss si i 10 min før jeg stoppet opp. Var ikke slik at jeg var "død" men pusten gikk fort. Vet ikke hva min Max puls er på til vanlig

Så googlet jeg litt om det og fant ut at en gravid 30 åring (jeg er 33 år og normalvektig) utrent, kan ligge på 60-70% av maxpuls... Ut fra deres formel ville det si ca 160 slag i min... Over dette ville kroppen prioritere seg selv først, så baby. Jeg hadde mye høyere puls enn dette.

Har nå bestemt meg at slike fjell/småtopp turer ikke er aktuelt lenger, skal holde meg til mere slett terreng!

Men mitt spm,- hvordan kan min baby blitt påvirket av min høye puls,- for det er vel sjangse for det :( :( Er vel snakk om at den kan ha fått for lite oksygen? :( angrer så på turene, men en leser og hører jo så mye om viktigheten av og være aktiv/i bevegelse.

Back
Topp