???

Firstimemother

Forelsket i forumet
Har søkt uten å finne svar. Jeg lurer på kan fostere sove eller er det fortidlig. Sover den i det heletatt? Kanskje litt dumt spørsmål

Synes ikke det var et dumt spørsmål. Man mener vel i uke 20-og-noe (ca) at barnet har REM som tyder på drømmesøvn, har ikke kunnskaper om hvor tidlig barnet påviselig har søvn - men vil jo anta at de har en eller annen form for "hviletilstand" eller søvn tidligere enn det. Men nå spekulerer jeg bare.. jeg vet ikke [emoji14] ;) men interessant spm

Måtte sjekke opp.. fant Amerikansk forskning som påviser hjernebølgeaktivitet som er lik den man ser ved søvn fra uke 24. Før uke 24 var det ikke påvist noen form for slik søvn-hjerneaktivitet, men man kunne se aktive og ikke-aktive mønstre i hjernen fra uke 20 [emoji4]

Last edited:
Tror det er rundt uke 30+/- at babyen begynner å få et søvnmønster :)

Akkorat dette synes jeg er veldig inntresangt:) har tenkt det samme og egentlig roet meg ned med att baby faktisk sover.. her er det ikke liv før ca kl 11.30 på formiddagen. Og igjenn i 16 tiden.. så igjenn i 21-tiden.. har merket dette siden 15+4,er idag 17+0 å det er fortsatt samme mønster på tidspunktene det er bevegelse !:)

Back
Topp