.

Hei dere,

Jeg er så heldig og fikk positiv test for en uke siden, 18 dager etter innsett. Har testet flere ganger siden, sist på onsdag, og strekene ble bare sterkere og sterkere. Jippi! Men - nå er det gått noen dager og jeg har ærlig talt INGEN symptomer! Kanskje bittelitt omme bryster men ingenting annet. Er i teorien 5+1 i dag.

Hvordan (uten UL) kan jeg sjekke om jeg fortsatt er gravid? Tenker kanskje det er MA men kjenner ikke til hvordan det føles eller oppdages. Kan jeg teste på nytt og se om strekene blir svakere?

Får ikke UL før 8 august pga sommerferie hos alle gynekologer i hele regionen :(

Hei og gratulerer :)
Jeg hadde heller ingen symptomer etter innsett og positiv test, men her sitter jeg gravid i uke 36 :)
Få symptomer er like vanlig som mange symptomer og MA skjer veldig sjelden. Du kan få målt HCG med to dagers mellomrom for å se om den stiger, ellers så må du bare vente :)
Men jeg hadde ikke ville vært så bekymret :)

Tusen takk :) det var godt å høre. Det virker ut til at "alle" har symptomer men det er kanskje ikke tilfelle :) skal prøve å være tålmodige og håpefull... Men tørr ikke juble for mye før etter UL!

Hei dere,

Jeg er så heldig og fikk positiv test for en uke siden, 18 dager etter innsett. Har testet flere ganger siden, sist på onsdag, og strekene ble bare sterkere og sterkere. Jippi! Men - nå er det gått noen dager og jeg har ærlig talt INGEN symptomer! Kanskje bittelitt omme bryster men ingenting annet. Er i teorien 5+1 i dag.

Hvordan (uten UL) kan jeg sjekke om jeg fortsatt er gravid? Tenker kanskje det er MA men kjenner ikke til hvordan det føles eller oppdages. Kan jeg teste på nytt og se om strekene blir svakere?

Får ikke UL før 8 august pga sommerferie hos alle gynekologer i hele regionen :(

Gratulerer så mye!! Jeg har også hørt at det er like vanlig å ikke ha symptomer, så tenk heller på at strekene dine bare blir sterkere og sterkere og ingenting er vel bedre enn det! Men ble litt nysgjerrig bare, på egne vegne :) testet du negativt før dag 18?

Hvis du er bekymret, kan det være lurt å måle HCG-nivået med noen dagers mellomrom, ellers er det vel bare ul som kan bekreftelse på faktisk liv.. Men symptomene kommer og går litt vel, det er iallefall min trøst..!!

Gratulerer så mye med den lille spiren :-)

Symptomer hva er det?? Mer eller mindre de eneste symptomene jeg har er pga UVI.... ;-)

Gratulerer så mye!! Jeg har også hørt at det er like vanlig å ikke ha symptomer, så tenk heller på at strekene dine bare blir sterkere og sterkere og ingenting er vel bedre enn det! Men ble litt nysgjerrig bare, på egne vegne :) testet du negativt før dag 18?
Tusen takk :) har vært tilbakeholdent med å si noe fordi jeg ikke helt tror det selv! Men ja, fikk negativ test på billigstrimmel på rugedag 13, en tirsdag. Så la jeg være å teste på faktiske testdag (dagen etter), men fortsatte på Lutinus for å utsette mensen litt. Begynte så å få kraftige menssmerter ... Så ille at jeg våknet om natten, måtte ta masse Ibux etc, så bare gikk og ventet mens. Så på lørdag skulle jeg i utdrikningslag og testet bare for å sjekke... Og det var 2 streker :) så det var egentlig dag 17 da.

Tusen takk :) har vært tilbakeholdent med å si noe fordi jeg ikke helt tror det selv! Men ja, fikk negativ test på billigstrimmel på rugedag 13, en tirsdag. Så la jeg være å teste på faktiske testdag (dagen etter), men fortsatte på Lutinus for å utsette mensen litt. Begynte så å få kraftige menssmerter ... Så ille at jeg våknet om natten, måtte ta masse Ibux etc, så bare gikk og ventet mens. Så på lørdag skulle jeg i utdrikningslag og testet bare for å sjekke... Og det var 2 streker :) så det var egentlig dag 17 da.

Da skal jeg i alle fall ikke gå i kjelleren om jeg tester negativt på dag 13, det skal jeg huske :) Mest sannsynlig hadde du vel fått positiv på dag 14 vil jeg tro om du hadde testet da, men man vet jo ikke. Takk for solskinnshistorie uansett :)

Gratulerer :)
Jeg er gravid nå 6+4. Og symptomer har akkurat begynt. Kun få symptomer .. Litt kvalm. Så prøv ikke å stresse :) alle reagerer på forskjellige måter.

Gratulerer :)
Jeg er gravid nå 6+4. Og symptomer har akkurat begynt. Kun få symptomer .. Litt kvalm. Så prøv ikke å stresse :) alle reagerer på forskjellige måter.
Tusen takk :) det er bare så vanskelig å tro. Vi har gått 3 runder med IVF, 5 insett, pluss 3 år "naturlig" prøving, uten så mye som en skyggestrek!

Spennende, håper det er noe der og symptomene bare lar vente på seg!

Jeg hadde heller ingen verdens symptomer de første ukene etter innsett/bekreftet graviditet. Var såvidt kvalm i 2 dager i uke 7, thats it. :) Nyt det, disse symptomene er ikke noe å trakte etter. ;)

Gratulerer!
Jeg hadde ingen symptomer før i uke 7-8, da var det mensmurringer. Så kom kvalmen i uke 10 og har holdt seg trofast siden. 37 uker nå.

Dette går bra ❤️

Æ hadde heller ikke noe symptomer når æ gikk gravid. Glemte rett og slett inn i mellom at æ var gravid. Nyt d! Så lenge du ikke blør kraftig og får ont i magen så e du gravid :) Stol på d!

Jeg gikk rundt hele første trimester og tenkte "NÅ må det ha gått galt, for med så fin form som jeg er i kan jeg umulig være gravid". Men det var jeg... ;)

Nå er det jo ganske tidlig for deg, så symptomene kan fortsatt komme. Vet ikke om det er noe å håpe på da, det er slitsomt å ikke ha noen graviditetstegn, men det er også veldig deilig å gå nesten et helt svangerskap nesten uten plager, slik jeg har gjort. Man må bare ta det som det kommer! Lykke, lykke til! :)

Jeg hadde det som deg i mitt første svangerskap. Veeeldig lite symptomer i begynnelsen.

Back
Topp