18% over snittet..

iris29

Forelsket i forumet
var på ul i går.. min lille jente ligger nå 18 % over snittet.. så hvis jeg kommer til termin vil hun være over 4 kg.... ellers var alt kjempe fint. gleder meg masse til hun kommer :-) andre med store barn?

Heisann.. Nei min bebis er nok under gjennomsnittet.. Men ville bare si at det var fint at alt gikk bra og at bebisen din har det fint[:D] skal du føde normalt om den blir stor?

takk takk.. ja, fikk en gutt i juli 06.. en liten vel og merke.. 2958.. men det var ikke den delen av fødselen som var hardest :-) på tross av at han stod fast, jeg ble klippet og legen stuet inn en kjempe tang :-)

Oi da.. det hørtes dramatisk ut..håper for guds skyld at jeg får en grei fødsel..uten sånne komplikasjoner.. Ser helst at jeg verken rakner eller blir klippet..[:D] Men som dem sier..alt bra når bebisen kom på brystet..er min første dette da

Jeg føler selv jeg hadde en fin fødsel sånn totalt sett... når gutten kom opp til meg kjente jeg bare en lykke følelse :-) det kommer sikkert til å gå kjempe bra :-) gled deg masse til å bli mamma. vi er kjempe heldige som får oppleve det :-)

Får stor jente du da ja[;)]
Jeg var på ul forrige uke, og da lå min omtrent på gjennomsnittet sa legen.

Så fint at alt var bra da[:D]

Jenta mi er 16% over, men kommer til å øke frem mot fødselen[&:]
Jeg har svangerskapsdiabetes..
Håper hun ikke blir like stor som broren var[8|] 4800g og 54cm
da hadde jeg ikke svangerskapsforgiftning.

Jeg lå ca 9 % over snittet en periode, men på UL i går så var størrelsen normal[;)]

Hvorfor får dere vekstkontroll?
Aaaaner ikke hvordan tulla er, jeg. [&:]

Min lille gutt er også 18% over snittet. Gynegologen sa til meg at han kommer til å bli 4 kg når de tar han ut ved KS den 9 mai. Hadde jeg kommet til å gått til termin den 20 mai, ville han blitt 4500... Eldste gutten min han var 4980 da han ble født 4 dager før terminen. Har ikke svangerskapsdiabetes.... de to andre var 3865 og 3940...[:)]

jeg har heller ikke svangerskapsdiabetes men i uke 28 låg jenta 10% over, men hvrofor får dere sånn kontroll nå??kan alle få d?

Gynegologen tok ul på meg fordi jeg var hos henne pga at jeg skal ha KS, og da målte hun hvor stor gutten min er. Så det var ikke noen spesiell grunn for min sin del[:)]

Jeg får vekst kontroll pga høyrisiko svangerskap med svangerskapsforgiftning og svangerskapsdiabetes.

Det kan jo hende det er litt feil på de målene! [;)] Ei jeg vet om fikk beskjed om at tvillingjentene hennes var 3,2 kg hver, men når de kom ut var de bare 2,3 og 2,7....[&:] Litt forskjell da! Uansett, lykke til[:)]

jeg var på ul for en uke siden, og da målte datamaskina babyn til å være 2250 gr..i uke 32. men jeg ligger over gjennomsnittet på den kurva på sv.papirene våre, men aner ikke hvor mange prosent? var langt over gj.snittet på den kurva m første oxo, men han var ikke mer enn 3940 ...(stort nok altså!) men ganske normal i str vil jeg si...?

ORIGINAL: lenis

jeg var på ul for en uke siden, og da målte datamaskina babyn til å være 2250 gr..i uke 32. men jeg ligger over gjennomsnittet på den kurva på sv.papirene våre, men aner ikke hvor mange prosent? var langt over gj.snittet på den kurva m første oxo, men han var ikke mer enn 3940 ...(stort nok altså!) men ganske normal i str vil jeg si...?

Jeg var på UL igår (32+1 uker) og fikk beskjed om at tvillingene var ca 2 kg hver...[&:] Syns det hørtes mye ut jeg, ihvertfall etter disse sidene på BV[8|]  Der står det jo at de er ca 1700-1800 gr nå denne uka, barnimagen sidene sier 1500 gr...Syns det var litt rart at de skulle være så store nå[&:]

skjønner ikke en dritt av det egentlig, rart det er så stort sprang der da...? for om BV har rett. er dem jo egentlig små,vi har jo bare 6 uker igjen....? og samtidig har jeg hørt dem kan legge på seg 200 gr i uka fram til fødsel....så dette er bare forvirrende ass....[&:][&:]

tror egentlig vi skal lytte på ul-legene, for kjapt regnet ut så blir jo 200 gr i uka i 6 uker til rundt 3.2 kg på dine, og på min rundt 3.5 kg.... ganske normalt det da?? kan jo hende dine blir mindre pga de er tvillinger da, men for meg er det hvertfall helt etter boka....jeg tar gjerne en unge på 3.5 kg!! iallefall etter å ha presset ut en på nesten 4..!

ORIGINAL: Trin

Hvorfor får dere vekstkontroll?
Aaaaner ikke hvordan tulla er, jeg. [&:]

Jeg får vekstkontroller fordi min kjære lille JRjr var så liten da han kom til termin[;)] (2865g) og det var mistanke om at han kansje ikke la på seg siste mnd av svangerskapet[8|]
De vil prøve å unngå den samme overraskelsen denne gangen, og om vesla ikke legger på seg på slutten så vil de vite HVORFOR..

På forrige kontroll lå hun akkurat på gjennomsnitts-streken i størrelse [:D]
- hodet var litt større, men innenfor normalen (det ligger i både min og mannen min sin familie (jeg er vel et unntak som bekrefter regelen, eller no sånn[8D]) å ha stort hode)
Ny kontroll 19.april, om alt fortsatt ser normalt ut da, så får jeg ikke se vesla igjen før fødselen, og det håper jeg jo, da[:D]

jeg får tett oppfølging pga tette svangerskap..

Back
Topp