17mai

bondekone

Forumet er livet

Hva ska derre på 17 mai, har derre noen tradisjoner.

Og hva ska de små eller ska vi si store ha på seg

Her ska vi ført på vellhuset og høre musikken spille kl 08.30 og spise frokost der,muligens gå i tog.
Så tar vi vel en tur innom svigers før vi drar ut på huse(likale litt lenger unna) for å gå i tog, treffe venner og spise lunsje og ungene kan være med på noen leker.
Etter det så ska vi vel til svigers å grille regner jeg med.
Så får vi se hvor mye ungene orker, er rakket oppskytting kl 22 men tror ikke at vi kommer til å dra på dette siden ungene alt har opplevd så mye løpet av dagen

 
Seint svar her, men det får våge seg...

Vi pleier å vere på skulen på 17. mai. Toget begynner 10.30, så då stiller vi opp i finstasen. Etter toget er vi på skulen og gjer desse obligatoriske 17.maiaktivitetane (eter is og pølse, kastar ball, syklar, fiskedam, springer på idrettsbana, osv). I år gjekk vi heim då opplegget var ferdig på skulen. Ungane såg litt på film mens eg bakte bollar, og så gjekk vi i besøk til mamma og pappa utpå ettermiddagen.

I Bergen er det fyrverkeri kl 23, og i år var eg og guttungen med inn dit (pappaen og lillesøster gjekk heim). Det var stor stemning og høg musikk på festplassen, i det vi gjekk ut av bilen ropte guttungen ut at "Mamma, det e jo rene FESTEN her jo!". Han var i storform resten av kvelden, høg på musikk, sukkerspinn og gassballongar. Eg trur aldri han har vore så lenge oppe før, men du verda som vi koste oss. Sovna i bilen på veg heim, litt over midnatt :o)

Eg har heldigvis fri kvar onsdag, så det var ingen som måtte opp tidleg neste morgon...
 
Back
Topp