17 uker idag + JM time; Nutrilett

msImp

Flørter med forumet
Fikk høre en svært så kraftig hjertelyd :)
Jordmor var jo bare så herlig at jeg gleder meg masse til neste time hos henne!
Alle tester og resultater var perfekte, mitt blodtrykk 100/60 (perfekt, mente hun) og hjertelyden til ninjaen i magen var utmerket!

Eneste jeg har slitt mye med er forstoppelse og siden lactulose og biola ikke virker så får jeg prøve med noe som tidligere har gitt fart på magen; Nutrilett bar.
Jeg er virkelig spent på om det funker for magen min, har prøvd alt!
Appelsin og vann til frokost + magnesium og omega 3 tabletter skulle også hjelpe.

Heldigvis har jeg fått dilla på sunn mat fremfor sukker denne gangen.
Jeg blir uvel bare jeg tenker på godteri og potetgull, håper det varer :)

Nyter bare dagene, alle tidligere svangerskapsplager er borte og føler jeg har fått supermann-energi! Flere som føler seg i toppform?

Så bra! Håper magen blir bedre da :-) Formen er fortsatt stigende her, det er en deilig følelse!

Har du prøvd cultura?  Eller er det samme som biola?  Her funker cultura bra, da jeg ikke liker biola..Linfrø er og godt mot forstoppelse. min datter på 4 var plaga med magen når hun var yngre, ble tipsa om linfrø, og hun spiser det i yoghurt et par ganger i uka enda.
Og det funker veldig bra.
Det er slik de ofte får fiksa forstoppelse på gamle folk fikk jeg beskjed om.

Jeg vil også anbefale linfrø viss du ikke har prøvd :) tar en ss i youghurt et par ganger i uka.. Funker gull :)

Hos meg funker Activia strålende mot forstoppelse. Merker faktisk forskjell de dagene jeg ikke spiser det. Håper du finner en løsning :)

Stas med koselig jordmor, min virker litt eksentrisk eller hva jeg nå skal si, så er spent på fortsettelsen!!

Tusen takk for mange gode råd :) Dere er vel snille!

Desverre så har jeg vært plaget med forstoppelse hele livet og nå i graviditeten er det helt ekstremt. Kan heller ikke rape så all luft må gjennom tarmen... ser ut som jeg er 11 mnd på vei noen ganger når alt stopper opp ;)

Jeg har prøvd linfrø, biola/cultura/activia osv, lactulose, trening, aloe vera, bananer og svisker. Ingenting har hjulpet... 6 dager siden forrige do-besøk og når jeg først får komme på do er det mye blod som kommer ut... ikke bra... Legen kan ikke gjøre noe sålenge jeg er gravid... 

Nutrilett-baren så ut til å funke, merkelig... men jeg er overlykkelig over at noe endelig funker!
får håpe det varer, mye annet som funka i starten men så slutta det å virke igjen etter noen dager.

Back
Topp