17.maiplaner

Hehe, er ingen 17. Mai entusiast, og har tilbrakt mange 17. Maier i joggebuksa hjemme :D Hadde nok gjort det dette året også hadde det ikke vært for at søstera mi er russ, og jeg føler jeg bør komme meg ut å se russetoget hvertfall :)

17.mai frokost med venner ( som vanligvis har endt med stor fest) men i år så skal vi videre på grilling hos bestevenninna mi som også er gravid :) tror jeg planen er, rolig og koselig! ☺️☺️

Starter dagen med barnetog. Så er det tivoli. Middag. Borgertog. Kaketid. Kveld og beina på bordet ;)

Her blir d nok rolig, "ingen" som er hjemme på 17 mai i år, og mannen skal på jobb litt utpå dagen, så regner med d blir en is og se på tog før d bærer hjem i sofan:p

Her blir det full gass. Har førsteklassing. Men mannen skal gå i tog, det må jeg stå over pga benkenet.
Etterpå blir det middag hos naboen, deretter sosialt og antiviteter på skolen. Blir nok en lang dag for bekkenet. Men verd det:)

Elsker 17.mai så her blir det tidlig opp å se på tog, ete kake, borgertog, russetog også ut å spise med mannen. Blir nok bare oss to, men det er så koselig. :) har bare ikke bestemt oss for om vi skal være i hans hjemkomune eller i min. :) (nabokommuner og vi bor i hans)

17.mai i år blir nok veldig rolig. Vi er heldig nok til å bo slik at vi ser store deler av toget fra verandaen vår, så jeg kan stå i joggebuksa og se på :p Ellers blir det sikkert grilling hos mine foreldre, kake og muligens en tur i byen hvis formen tilsier at det er greit :)

Tradisjon tro er det champagnefrokost hos oss med vennegjengen. Drar deretter ut å spiser middag/drinker på forhåndsbestilt bord :) Superkoselig - selv om det blir uten alkohol for min del i år.

Vi er nok på hytta siden 17 mai er en del av langhelgen i år :) Vi pleier å spise lunsj hos foreldrene mine og av og til ser vi et tog. Har ikke så mange tradisjoner. Men det kommer vel når ungene vokser til :)

Altfor mange :p
Skal på tapas og champange frokost hos et vennepar om morgenen.
Til byen å se russetog og borgertog.
Grille til et annet vennepar på kvelden.

Sa til samboer igår, at det er mye mulig jeg drar hjem når de drar til byen.. Siden bekkenet tåler veldig lite.

Eksamenslesing! Men håper jeg klarer å sette av tid til et kakestykke eller to!

Her kjører mannen og poden til barnehagen på morgenen og går derfra inn til sentrum for å gå i barnehagetoget.

Jeg klarer nesten ikke å gå pga. bekkenløsning, så skal sløve hjemme en time ekstra (å kjøre til sentrum og finne parkering der for å stå å se på toget på selvveste 17.mai er bare å glemme, det et kaos!). Så kjører med den andre bilen rett til barnehagen når toget har gått. Der blir det kaker, leker og moro for voksne og barn. Så tar vi en bedre middag hjemme på ettemiddagen.

Min kjære er på jobb, så skal møte familien i byen som vanlig. Se på barna mine i toget og rusle rundt med de etterpå før vi drar til oldefar på mat. Barna skal til faren sin utover dagen, Så da blir jeg alene. Vet ikke hva jeg skal finne på. :)

Starter med å se to av barna i barnetoget også rett på skolen deres og jobbe.
Skal selge i kafeen... Når den tvangsplikten er over (selgingen altså)Blir det neste koseting på programmet. Kjøre til foreldrene mine, og spise god mat (koldtbord) i godt familieselskap som er fast rutine vær 17.mai for min familie og mine søskens familier :D :P

Frokost hjemme er planen nå, med flaggheising i sameiet klokka 0800. Deretter se på / gå i det lokale toget en liten stund. Så blir det vel en is eller to ved skolen før vi tusler hjem. Så er det planer om pølser, is og leker med naboene og det glir nok over i voksenfølge med babycall når ungene er i seng (vi bor i et skikkelig sosialt rekkehusområde).

Barnetog på mitt hjemsted på morgenen (se nevøene våre gå i tog), tur til min foreldre og spise, og muligens tar vi en tur med de til folketoget. Får se hva jeg orker. Masse hvile mellom der, og så pleier vi alltid å se på et amcar-tog som kjører rundt kommunen på kvelden. Er spurt til kaker hos ei venninne og mannen hennes på kvelden etter det, så håper jeg orker å ta en liten tur der også :)

Så koselig å høre om alle planene deres :D Jeg har en forhåpning om å kunne bruke bunaden i år, men jeg tørr ikke prøve den :p Den passer nok ikke :p Her blir det feiring med familien min i år, vi feiret med samboers familie i fjor :)

Jeg og mannen skal nok ha en rolig formiddag med en lengre frokost. På ettermiddagen skal jeg på jobb hvor det trolig blir å se på borgertoget fra vinduet og spise en is.

Uff ja 17 mai...☺☺må dessverre tilbringe 2 timer ved lykkehjulet. Ikke frivillig men har 1 klassing. Så da blir man bare plassert en plass☺

Back
Topp