17. maimat og - kos!

Fru H

Mot nye tider
VIP
September 2012
Hva skal dere spise i morgen?
Jeg regner med at det blir endel is og pølser her da vi farter endel fra kl 10 og utover.
Men når vi kommer hjem skal vi ha spekemat med noen venner av oss her hjemme med eggerøre, melon, rømme :D
OG så har jeg laget marengsbunn som jeg skal lage pavlova av, og mannen baker sjokoladekake i kveld.
Gleder oss :D

VI skal gå i toget kl 10.00, men gidder ikke gå i kirka, så drar hjem når barnetoget er ferdig:) Blir en del is og pølser også griller vi kl 13.00;) Skal igang med og lage verdens beste etterpå også blir det sjokolademousse med vaniljesaus etter grillmaten;) Til verdens beste blir fyllet laget av vispa krem med ferske jordbærbiter i:D

VI skal gå i toget kl 10.00, men gidder ikke gå i kirka, så drar hjem når barnetoget er ferdig:) Blir en del is og pølser også griller vi kl 13.00;) Skal igang med og lage verdens beste etterpå også blir det sjokolademousse med vaniljesaus etter grillmaten;) Til verdens beste blir fyllet laget av vispa krem med ferske jordbærbiter i:D
nam nam
jeg skal ha ferske blåbær og jordbær på pavlovaen og både krem og vaniljekrem :p

Vi belage oss også med å gå i tog kl.10. Etterpå er det samling oppe på gredahuset, hvor man kan kjøpe seg litt å spise/kose seg med, og det blir arrangert noen leiker for store og små. Har invitert noen naboer og deres barn på grilling etterpå, også blir det evt mer pinneis og sveler til kaffekos. ::-)

Vi skal se på barnetoget og drikke kaffe i byen sammen med mine foreldre og svigers! Så blir det kaffe hos mamma på ettermiddagen. Til det har jeg bakt pavlova og gelékake, og så blir det brownies og pølser OOOOG is:D

*Surfer mobilt*

Vi skal se på barnetoget og drikke kaffe i byen sammen med mine foreldre og svigers! Så blir det kaffe hos mamma på ettermiddagen. Til det har jeg bakt pavlova og gelékake, og så blir det brownies og pølser OOOOG is:D

*Surfer mobilt*
Nam, nam, nam!

Planen var å dra tidlig avgårde til svigers og se på livet der i bygda. Spise pølser og is og kose oss. Meeen siden jeg er syk og svak fortsatt og uten stemme så drar sambo og snuppa tidlig avgårde og så kommer jeg senere for å spise middag. Aner ikke hva vi skal spise. Min familie bruker å ha pinnekjøtt eller grillmat 17.mai. Kake blir det nok uansett for svigermor elsker å bake :-)

Planen var å dra tidlig avgårde til svigers og se på livet der i bygda. Spise pølser og is og kose oss. Meeen siden jeg er syk og svak fortsatt og uten stemme så drar sambo og snuppa tidlig avgårde og så kommer jeg senere for å spise middag. Aner ikke hva vi skal spise. Min familie bruker å ha pinnekjøtt eller grillmat 17.mai. Kake blir det nok uansett for svigermor elsker å bake :)

"Før i tiden" pleide vi å spise på peppes med familien :D
Så ble det veldig poppis med reker på 17. mai. Jeg er veldig glad i reker da, men vi var flere som ville ha spekemat, og det spiser de store ungene og!

Så flinke dere er til å ordne! :) Jeg har ufrivillig blitt valgt ut til å lage gulrotkake til storebrors skole, så må sette i gang med det snart, forøvrig skal jeg styre minst mulig i år ;)

Så flinke dere er til å ordne! :) Jeg har ufrivillig blitt valgt ut til å lage gulrotkake til storebrors skole, så må sette i gang med det snart, forøvrig skal jeg styre minst mulig i år ;)
Det er digg å ikke styre så mye =)
Blir egentlig ganske enkelt her altså. Spekemat er jo ikke så mye å fikse - og jeg er glad i å bake, så det går fint =)
T og jeg har nå plukket hvitveis til pynt på matbordet, og bjørkekvister som står i vase ute og er klare for å bli pyntet med et flagg når vi står opp!

*sukke* Må vel sette i gang med å stryke skjorter og flagg når vesla er i seng og grillmaten fortært! Planlegger hvert år å BAAARE ta det med ro 16.mais kveld, men blir aldri noe av :P ;)

"Før i tiden" pleide vi å spise på peppes med familien :D
Så ble det veldig poppis med reker på 17. mai. Jeg er veldig glad i reker da, men vi var flere som ville ha spekemat, og det spiser de store ungene og!

Reker er godt da! Kanskje vi må ordne oss egne tradisjoner fra neste 17.mai med reker ;-D spekemat er også godt da! Fikk lyst på alt mulig som jeg leser om her nå jeg! ;-)

Tror det blir årets første grillings:p:)

Sent from my HTC Sensation Z710e using BV Forum

Tror det blir årets første grillings:p:)

Sent from my HTC Sensation Z710e using BV Forum
HErlig :D
Vi orket ikke å gamble på været og ville i tillegg gjøre det litt enklere siden vi tar i mot besøk :D

Back
Topp