17.mai

Mamsemoms

Forumet er livet
Februarlykke 2016
I morgen er dagen her! Dagen jeg liker bedre enn bursdagen min og julaften, påsken og alle disse andre greiene :D

Jeg ligger på sofaen og gleder meg, og tenkte plutselig på hva som gjør dagen så fin.

Så hva syns du er fint med 17.mai, om du ser forbi grytidlige morgener, unger høye på sukker og slitne russ med tusj i trynet? :-)

Her er det iveren til barna, mine som andres. Og min egen iver, som jeg tydeligvis ikke har vokst av meg enda. Korps, norske flagg, følelsen av samhold, bunader og stoltheten den bringer med seg (hvor den er fra, hvem som har sydd den, hvem man har fått den fra osv). Tivoli! Og sist men ikke minst, følelsen av å deise ned i sofaen når man omsider har fått barna i seng :-)

Gratulerer med dagen i morgen. Husk at det er dagen deres uansett❤️ Ikke så nøye om bunadsskjorten har et dusin rynker (som min!) isflekker (som min vil få) eller om kaka du hadde planer om å bake bare ble med tanken (som min;) ) Nyt dagen!

Det jeg syns er så fint med 17.mai er å se fireåringen bli så glad og gira. :) Hun maste lenge om når det var 17.mai igjen etter feiringen i fjor. Hun hadde virkelig kost seg. :)

Det jeg syntes er fint, er høytidsstemningen og stoltheten, kombinert med en utrolig følelse av takknemlighet over at jeg og alle mine kjære bor i et land som er så trygt og godt, spesielt sammenlignet med store deler av verden. Jentungen pleier jo også å kose seg. Og så tenker jeg på hvor fint det er med alle som frivillig stiller opp og gjør det fint for oss, som korpset (tenk at vi i ei bygd med bare 27 elever fra 1-10. klasse, har et korps! Tog blir bra mye mer staselig med korpsmusikk), bussjåfør, og de som er i komité.

Men ut over det, så syntes jeg feiringa av dagen medfører mye slitenhet, og jeg ser mest fram til å kræsje på sofaen når dagen er over.

Jeg er helt enig! 17 mai er den fineste og beste dagen i året. Det jeg liker best er at alle er genuint glade og snille med hverandre. Vi blir nesten et nytt folkeslag:) folk i kjole/dress og bunad, tivoli, leker, is og kaker. Heliumsballonger, flagg og irriterende fløyter! Aah, god 17 mai alle sammen <3

Kulturen, den gode stemningen, gleden og stoltheten. Blir så rørt av nasjonalsangen den dagen. Digger at Norge føles som ETT den dagen ❤️

Back
Topp