17. Mai! :)

Galadriel

Gift med forumet
Marsboerne
Hva skal dere på 17. Mai? :) Her har det blitt tradisjon at vi har både frokost og middag hos oss. Vi er liksom ikke så mange; det er bare oss fire pluss min mor. Så vi spiser frokost sånn i åttetida, mens NRK står på i bakgrunnen (veldig viktig). Så blir det gjerne en litt treg start før vi drar til byen sånn i ellevetida. Toget går kl tolv, vi pleier å stå ved sykehuset, for her spiller korpsa gjerne musikk og ikke bare trommer! Og så går vi å får oss en is og ser litt på folka. I år har storebror blitt såpass stor at vi må ta ham med på tivoli syns vi :) Og så blir det middag og kaker, forhåpentligvis i fint vær på verandaen.

Men jeg aaaner ikke hva vi skal spise i år! Tips? Frokosten er typisk, med diverse kjøttpålegg, ost, eggerøre, bacon, kanskje noen lefser med røkt laks og smøreost - sånne ting.. Men middagen er jeg helt blank på!
 
Vi får 10-12 gjester på 17.mai, noen norske og noen fra andre deler av Europa.

Frokost hos oss, så drar vi ned på sjømannskirken. Gleder meg! :)


Sent from my iPhone using BV Forum
 
Vi har ingen tradisjoner. Jeg er vokst opp i Oslo, så alle andre 17.maitog blir stusselige i forhold. Gikk i tog helt til jeg var russ. Etter det har det vært fylla som oftest.
Men nå som jeg er mamma må jeg jo lage nye tradisjoner:)
Vi skal hvertfall se på barnetoget, og så skal vi på lunsj hos en kompis av sambo og sikkert noe flere venner av dem. Har planer om å invitere oss selv til svigers på middag.
Tror jeg skal lage pavlova. Det har jeg nemlig planer om å lage til navnefesten, men har aldri gjort det før så da kan jeg øve meg nå:)
Er jo en fin 17.maikake med de fargene også!

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app
 
Vi drar til hjembygda mi. Vi starter dagen med frokost sammen med alle naboene fra grenda der jeg vokste opp. Blir vel en 60-70 stk som møtes.
Så tenkte vi at vi skulle se på barnetoget.
Så er det middag hos bestemor, der blir vi en 30 stk med store og små.


Sent from my iPhone using BV Forum
 
Blir vel god frokost her hjemme, se toget i byen, på skolen på leker og kaker og div, russetog for storebrors skyld og middag et eller annet sted til slutt kanskje (svigers eller hjemme hvis vi gidder å lage middag).
 
Blir vel frokost hjemme, også en liten tur ned på skolen her så storesøster får se litt på livet, før det blir middag hos svigers. Blir greit det :)
 
Skal se borgertoget i 4 tiden, tenker vi tar det rolig frem til det :)
På kvelden kommer svigers, oldemor og svigerinna mi med mann på besøk til oss. Så da blir det 17 mai leker, god mat og vin.
Tenkte å lage bruschetta med tomat, mozzarella, basilikum, balsamico.
Og helstekt indrefilet av okse med en god sommersalat (grønn asparges, vannmelon, halloomii ost, pinjekjærner, seranoskinke, avokado, mango osv) med en chilli/honning/mango/hvitvins vinagrette til. Nam nam, gleder meg
 
Planen var egentlig å reise til årnes å se på felles toget der, men det kommer 8000 mennesker dit og med to barn så blir det litt mye folk. Så fikk vi vite at korpset skal spille og gå i tog her på skolen. Vi er nabo med barneskolen. Så da går vi heller bort dit. Så kommer mine foreldre og svigers hit å feirer og så blir det at vi griller og kanskje drar å ser på borgetoget klokken fire


Sent from my iPhone using BV Forum
 
Back
Topp