17.mai

Gift med forumet
Augustmødrene 2014
Tenk at en hel gjeng av oss kommer til å ligg og føde på 17.mai neste år.. Er ikke sikkert det blir pølser og is den dagen for alle her inne.
Må si at jeg tenker litt duste tanker om at jeg håper ikke jeg føder på 17.mai.. Ikke fordi jeg absolutt vil spise is hele dagen :) men fordi jeg håper babyen får sin "egen" bursdag.. ikke en dag hvor alle har fokus et annet sted.
Maken til hvor mange rare "bekymringer" man skal gå med?

Noen som håper/ikke håper på 17.mai barn?

Det gjør meg ingenting hvis jeg føder 17. mai, men jeg er da ikke Norsk.
Så vi har jo ingen familie her som kommer på barnas bursdager, så kan godt feire det en annen dag. Barna selv vokser jo litt mer opp med de Norske tradisjoner, så kan nok ikke snakke for dem hvordan de føles seg å ha bursdag på nasjonaldagen......

Jeg håper IKKE at jeg føder 17 mai, men det er ene og alene fordi jeg har termin 29-30 april og håper for alt i hele verden at ungen er ute til 17 mai..

Men forstår tankegangen din.

Det gjør meg ikke noe om jeg skulle føde da.. men er egentlig enig med deg, greit at barnet kan få en annen dag 

Jeg føder gjerne noen dager før termin. Er ikke så lysten på å skulle gå over, så skulle det bli 17. mai, ja så blir det det. Heller 17.mai enn juleaften! :)

Forgie gang håpet jeg på at det ikke ble julaften og var heldig å føda to dager føre, men 17 mai gjør meg egentlig ingen ting for tanta mi hadde bursdag på 17. mai og da var vi alltid samla hele familien med snitter og feiret både henne og 17. mai på en gang og det var alltid like koselig, men har termin den 13 så håper jo jeg ikke trenger å gå over denne gangen. Fødte til termin sist, så krysser fingrene for det samme denne gangern også :)

Jeg håpet også å slippe unna julaften sist. Hadde termin 3 januar, og pjokken kom 20.des. Nå har jeg termin i slutten av mai, så blir sikkert bare glad om han kommer 17.mai, så slipper ventetiden å bli så lang :)

Samboeren min er svensk, så vi får flytte til Sverige da, så h*n får sin egen dag... hahaha!

Jeg ser for meg at jeg sikkert kan finne på å føde 17. mai. Men tenker det er helt likegyldig når den tid kommer, for da vil jeg sikkert bare bli ferdig! ;) Dessuten ordner det seg alltids med å gjøre dagen til barnets bursdag også, så det bekymrer meg ikke igrunnen. 

Nei jeg vil helst ikke føde 17 mai... Har termin 2 mai, og 15 dager NEKTER jeg å gå over - enkelt og greit!!

Kommer seriøst til å ta livet av noen om jeg må gå over termin...

Ei venninne av meg fikk 16 mai, og det var ikke noe stress det altså... Så jeg hadde ikke blitt lei meg om termin var rundt der, og jeg hadde født da :)

Har termin 17-mai (inntil videre) men håper å ikke få den dagen, nevøen min har bursdag da, og vi er mye sammen med han, så litt kjedelig om han må dele bursdagen sin med søskenbarne sitt også, og hele norge:) men han synst det bare er koselig å ha bursdag på denne dagen, får jo ekstra med is og kaker. og han får presanger, det får jo ikke alle andre..+ at hele landet flagger for han:) jeg var med min søster under fødselen 17-mai, så brukte hele dagen på fødestuen, det gjorde ingenting, følte ikke jeg gikk glipp av noe;) 

Jeg vil absolutt helst slippe å føde 17mai rett og slett fordi jeg er veldig glad i 17mai og å feire med flagg, bunad og familie! (Ikke det at jeg har noen store illusjoner om å komme meg inn i bunaden min 4 dager før termin da)
Får knipe godt igjen og ikke rope så høyt Hurra emoticon

Nei,håper ikke den lille kommer på 17 mai....litt pga vi har så mange trdisjoner allerede den dagen, og litt for at den lille skal ha sin egen dag...

Men tenkte litt på dette her den ene dagen, terminen er på slutten av mnd,men vet at jeg ikke får gå over tida, forrige gang tok de meg 3 uker før tida.. så kan jo faktisk risikere å ligge på sykehuset på 17 mai... og det likte jeg lite...har jo lyst til å se sønnen gå i tog, og alle tradisjonene vi har...mange av dem er det jeg som organiserer...

Jaja, den lille kommer når den kommer og velkommen skal h*n være :D

Back
Topp