17.mai tradisjoner

*Perlemor*

Gift med forumet
Hvordan feirer dere 17.mai?

Vi lager til 17.mai frokost til vennegjengen kl. 08. Første året var vi 8, nå har alle fått barn og flere vennepar har kommet til og vi er 22 til bords i år!!! Måtte leie lokalet i borettslaget faktisk! Men er en utrolig koselig start på dagen!!

Så drar vi til byn og ser prossesjonen og folkelivet, spiser en is, i år blir det kanskje en karuselltur på Magnus og en gassballong tenke jeg [:D] Så drar vi til min søster eller et vennepar på middag.

Er bare blitt en utrolig kjekk dag! Om noen år blir den nok litt anderledes, da "MÅ" guttene mine i buekorps, men det blir bare stas det og, flotte gutter i fiiiin uniform!
(Tradisjon i samboers familie, så nå har han i noen år vist meg litt buekorps tradisjoner, og jeg er blitt mer og mer glad i buekorps altså!) [:D]

Næææh...vi har vel ikke noen sånn spes tradisjoner...

Det blir barnetoget i byen, så blir det å gå litt rundt å se på folket. Spise is, ta en kaffe og spise pølse. Møter alltid kjens folk man blir stående å prate med.
Så er det russetoget i byen - og rett på koldtbord etter det! [:D] Og der sitter vi leeeeeenge!! [8D]

Så møter man resten av slekt og venner som man ikke har sett før på dagen - før man reiser til Raufoss og ser på Fyrverkeri! [:)]

Jeg har jobbet de 7 siste årene på 17.mai (utenom 2003,da var jeg i stillehavet og fikk faktisk 17.mai to ganger)

Ser på toget, så går vi rett på Picasso (cafe) der vi drikker øl og spiser pølse og pom fri (skrives ikke sånn-jeg vei! [:)]) Gjort det i alle år, så der kommer som regle alle venner innom.

Deretter er det ganske åpent...fra neste år tenkte vi å ha åpent hus her med grilling. Prøve å lage en tradisjon.

I år blir det litt mye siden vi gifter oss helga etter.

vi pleier å spise en god frokost hjemme( er litt b.mennesker hele gjengen[8D]), så drar vi til byen for å se på toget og alle menneskene. Spise is, kjøpe gassballong[:)] Drar for å møte familien min, spise og kose oss. Så er det bursdag til ene nevøen vår. I fjor hadde vi venner på grillings på kvelden.

Det hørtest veldig koselig ut! Misunner deg den.[:D][:D]
Har ingen tradisjon vi. Kjedelig i grunn...[&o]
Etter jeg ble sammen med samboeren, har vi byttet på å være på hans hjemsted og på mitt.
Er vi på han sted, går vi en gate bort, kikker på toget, går hjem igjenn å ser på tv.
Er vi med mine foreldre, drar vi på skolen i bygda, der 17 mai feires. Ettepå så drar vi av og til ut for å spise middag på kvelden...
Gleder meg til å lage egne traDISJONER JEG.

Vi pleier og gå opp på skolen , spise is, se tog, og litt sånn. Så er det og se borgertoget i byen , og løpe tapto om kvelden. ( sånn svært løp som "alle i kristiansand" løper , fra toppen av byen til bunden, også er det fyrverkeri.[:)]

Har egentlig ingen tradisjoner etter at jeg sluttet med drillingen
Men i de siste årene har vi vært å sett på toget og spist is og middag så sett på russetog og det blir vell det samme som sjer i år også

Er kjempe koselig å lage sine egene tradisjoner! [:D]

ORIGINAL: hildemor_84

Med pappa har jeg alltid vært å sett på tog i Haugesund, så har vi spist på hotell f.eks etterpå.. så har jeg møtt vennene mine og sett russetog/folketog med de..

Etter jeg møtte sambo har jeg begynt å være med her inne å se barnetoget her, så var det ut til besteforeldrene hans på lunch kl 12... så til byen etterpå da til venner og folketog og pappa...nå har svigers tatt over siden de er så gamle nå, at de ikke orker all tilstelningen lenger....og svigermor liker seg jo her inne de bor, så da blir det ikke lunch før klokka 2[&:] sitte på skolen da her vi bor til klokka blir 2...det betyr at vi ikke kommer oss til byen til folketog og venner osv... det betyr også at jeg ikke får møtt pappa i byen, og får ikke anledning til å spise med han..

Utvikla seg til litt syting her, men syns det er så trist at alltid min familie er den som må lide... vi er ALLTID med svigers.. og ser ikke ut til at sambo bryr seg.. hadde lunchen vært tidligere kunne vi spist middag med pappa... gjør vondt langt inn i hjerterota at pappa skal sitte alene[:'(][:(][&:] 

Gruer meg alltid til sånne dager[:'(] alltid mine som blir sittende alene[&o]

Nei det der hadde jeg ikke godtatt altså!! Da hadde jeg satt hardt mot hardt og heller delt oss hvis sambo absolutt ville vært sammen med sine foreldre. De har iallefall hverandre mens din far er alene (hvis jeg forstod riktig...)

Selv spiser vi frokost hjemme, pynter oss og drar inn til byen for å se tog og kikke og spise is. Deretter har vi vært hos en gammel grandtante av meg til kaffe og mat, men i år orker hun ikke ha det hos seg lenger (er 88år), så nå skal vi til mine foreldre og ta kaffen og sånn der.
Etter det drar vi nok hjem til oss selv, roer det litt, og drar inn til byen igjen senere. Tenker vi spiser middag ute, muligens sammen med noen venner [:)]

Med pappa har jeg alltid vært å sett på tog i Haugesund, så har vi spist på hotell f.eks etterpå.. så har jeg møtt vennene mine og sett russetog/folketog med de..

Etter jeg møtte sambo har jeg begynt å være med her inne å se barnetoget her, så var det ut til besteforeldrene hans på lunch kl 12... så til byen etterpå da til venner og folketog og pappa...nå har svigers tatt over siden de er så gamle nå, at de ikke orker all tilstelningen lenger....og svigermor liker seg jo her inne de bor, så da blir det ikke lunch før klokka 2[&:] sitte på skolen da her vi bor til klokka blir 2...det betyr at vi ikke kommer oss til byen til folketog og venner osv... det betyr også at jeg ikke får møtt pappa i byen, og får ikke anledning til å spise med han..

Utvikla seg til litt syting her, men syns det er så trist at alltid min familie er den som må lide... vi er ALLTID med svigers.. og ser ikke ut til at sambo bryr seg.. hadde lunchen vært tidligere kunne vi spist middag med pappa... gjør vondt langt inn i hjerterota at pappa skal sitte alene[:'(][:(][&:] 

Huff det hørtes ikke noe særlig ut da[&o] kan ike pappan din bare være med dere til svigers da så får alle være sammen med alle??[:)]

Vi har ikke store tradisjonene i grunn, sambo liker ikke slike dager så han blir sittene hjemme å se på tv regner jeg med.. men jeg og felix drar nok til byen sammen med noen venniner av meg å spiser is g middag, ser på togene og bare koser oss[:)] 

Nei, det er ikke kjekt når noen blir sittende alene! [&o] Kan ikke han være med til svigerforeldrene dine?

Har vel ingen spesielle tradisjoner.. [;)][:D] men i år skal vi til byen å se på barnetoget og kose oss sammen og på ettermiddagen skal vi til gu'mora til ellen og grille og kose oss.. [:)][:)] d blir koseli!!

Vi skal til noen venner å spise frokost i åtte tida det er andre året, så regnes vel ikke som tradisjon enda[8D]
Så ser vi skoletoget her, før vi reiser dit mannen min er fra å går i tog der. Det er ett lite sted, så skolene og alle andre som vil gå i tog går i det ene toget. Etterpå er det opp i hallen der. kaker og is, og underholdning[:D]

så er det hjemmover etterhvert. Lurer på å invitere mine foreldre til oss på kake på ettermiddagen.

Back
Topp