17.mai tradisjoner

Kvitre

Forumet er livet
Her dere noen faste?
Hva skal dere i år? [:D]

Se på toget-spise lapskaus og bløtkake, være m familie og venner

Vi begynner med god frokost, så går vi i tog til byn, får med oss feiring, så er det middag hos en i familien med herlig mat å kaker [:D]

vi flykter landet som regel den dagen. drar hjem til mamma og pappa i sverige.
men i år blir det bunad på både meg og snuppa også skal vi til Råde og rope hipp hipp hurra[8D]

17 mai for meg er is og tivoli egentlig[:)]

og grillings om det er godt vær[:D]

vi pleier altid å grille på min side.. hos sambo går di på restautant... men me inviterte alle på grillings hos oss så får alle se d nye huset.. åsså syns eg d e litt koseligare å grilla.. spess visst der e fint vær..:D ellers så pleie me å se på barne toget i byen:D

En runde i byn, se på toget. Kanskje gå i tog et lite stykke før vi skal på restaurant å spise koldtbord![:D]

Skal ha bunadene våre på oss jeg og snuppa, da blir vi så fiiine!![8D]

Selv pleier vi å parkere hos foreldrene mine og tusle til byen for å se på toget. Etterpå ser vi litt i byen før vi drar til noen i familien og spiser [:)]
Ettermiddagen var før på skole med diverse aktiviteter, men nå har vi ingen tradisjoner lenger. Det blir nok noen nye etterhvert som småtrolla vokser seg til [:)]

Vi skal til Drammen og se på toget og møte familie og venner. Spise litt lunsj. Så skal vi se på russetoget i Åmot. Har bedt mine foreldre og svigers på grilling til oss på ettermiddagen. Ny flott, stor veranda som vi skal innvie.

Så håper jeg at jeg kommer inn i bunaden, skal prøve den i kveld. Da ha vi isåfall bunad alle tre.

På min side griller vi og på sambo's side går de ut å spiser. Så vi gjør litt forskjellig!!

Men først er vi å går i barnetoget, så er det på 17.mai arrangemang på skolen eller i barnehagen, der det er leker m/premier, salg av is, kaker, pølse og brus.

Ser det er mange som spiser lapskaus! Det har jeg aldri visst har vært en tradisjon for mange [:D]
Isen, kakene og pølsene derimot...[;)]

Vi går i toget og er ved kirken... Mulig vi går inn i kirka i år, vi får se på aktivitetsnivået til lillemor[;)] Blir det fint vær så er vi ute... jeg skal inn i kirka å synge da. Det er annenhvert år. Så er vi på sykehjemmet ved kirka og synger når vi går gjennom.. senere på kvelden går vi i ett tog til i ei anna bygd... å er vi på sykehjemmet for å synge for de gamle å grå [:D] Så er vi slitne å drar hjem å sover [:D]

Har jobbet 8 av de 9 siste 17 mai i livet mitt, hadde fri i fjor pga permisjon...
Det er den travleste dagen i året for oss, jobber som kokk!

Hadde håpet på fri i år for å se mini i bhg-toget, men må jobbe fra 8-15 å da er jo nesten 17 mai ferdig[8D] Men toget går forbi arbeidsplassen min da, så må ut på trappa å vinke til han i allefall[;)]

Back
Topp