17 Mai tøy

-blomsterpiken

Forumet er livet
Juli13-jentene
VIP
Kansje noen ikkje har tenkt på det ennda,
men hva skal deres barn ha på seg på 17 mai?

Eg har hatt strikket bunad til storebror og hadde planer om å få strikket nytt til han og lillesøster,men det har gått helt i glemme boken dette året.
Har ei bunad/festdrak til lillesøster,men tror den er alt for stor ennda.

ORIGINAL: Auliana

Jeg har kjøpt mønster til festdrakter, og har planer om å sy til barna...hehe...så får vi se om jeg klarer det...[:D] Hvis ikke må jeg bare kjøpe festdrakter.

Dette tenkte jeg også, helt til jeg dro på stoff og stil etter stoff og det kostet mer enn å kjøpe en drakt [&:] [&o]
Vi får se hva det blir til, har dress bukse og skjorte i hvertfall [;)]

Jovisst har jeg tenkt på det!
Festdrakt er kjøpt inn, og er i skrivende stund hos mamma for å bli lagt opp på beina.
Jeg kjøpte 104, i håp om å få brukt den mer enn én gang.

Svigermor strikker bunad til Emma, så håper den er ferdig til da. Felix er jeg litt mer usikker på, han har en bunad, men den vil han ikke ha på. HAn skal få en dresss, men vi gifter oss 21. mai så ser for meg at det kan bli litt stress å få den renset igjen til da.

foreløbig har jeg ikke tenkt på det engang. Aner ikke hva vi skal 17. mai. mest sansynslig blir vi bare hjemme vi 4 og da ser jeg liten hensikt i å bruke mye tid og penger på antrekk

Tror kanskje nameit-bunaden fra i fjor fortsatt passer, om så skal han ha på den, om ikke skal han ha på dressen han brukte i jula [:)]

Begge jentene ska ha hardangerbunad på 17.mai regner jeg med.. Er ikke jeg som styrer over det greiene der, men det bli rnok å få sydd de om når vi er hjemme i Hardanger i påsken.

Han fikk en bunad i fjor av mamma men den var litt vel stor så den passer sikkert i år.

håper de kommer inn i kjolene de hadde i fjor

Bunad (på oss damene. Dress til gubben som vanlig).

Linnea fikk nameit bunad ifjor og den passer i år også (prøvde den igår). Skal ned og kjøpe nameit bunad til Linus i løpet av uka [:D]

vi kjøpte en bunad på barnashus for 2-3uker siden til 100!!!!! kr med skjorte [:D]
de var på salg, det stod at de var falmet i fargen men det kunne IKKE jeg se [:D]

det er forresten den bunaden hun har på seg på det bildet der hun står med koret i kirken [;)]

nei, det har jeg ikke ofret en tanke. Men såklart - etter denne tråden begynner vel bakhodet å jobbe!

Veit ikke hva vi skal på 17. mai en gang ...

ORIGINAL: Dunn

Jeg har kjøpt mønster til festdrakter, og har planer om å sy til barna...hehe...så får vi se om jeg klarer det...[:D] Hvis ikke må jeg bare kjøpe festdrakter.

Dette tenkte jeg også, helt til jeg dro på stoff og stil etter stoff og det kostet mer enn å kjøpe en drakt [&:] [&o]
Vi får se hva det blir til, har dress bukse og skjorte i hvertfall [;)]

Jeg kjøpte bare mønster på stoff og stil, 150 kr for 3 mønster, kjole, bukse og vest. Stoff har jeg et fullt skap av, mye fint. Så det blir billigere i den forstand enn å kjøpe...hehe...men det spørs om jeg rekker det....har mye å gjøre på jobb fremover..[:D]

Håper du rekker det da.

her blir det, olebuksa, hvit boddy, svart genser med en mini v-utringning, og en ekte penjakke :)

Jeg har noen bukse seler jeg har veldig lyst at han skal bruke... han har hvit skjorte så da er det event bare bukse og nye sko som må ordnes... tor forresten han har en bukse som passer til... ingen stress i alle fall:) Vi skal ikke til byen, men litt må vi pynte oss på 17.mai:)

Storesøster har rondastakk, jeg låner kystdrakt av svigermor, den tror jeg ikke passer siden det er 14-16 kg siden sist jeg brukte den. Lillesøster har ingenting pr i dag, men svigermor har bestillt en rondastakk så vi håper denne kommer til 17.mai. Vi skal i konf. den 30.april og regner med den ikke er kommet til da iallefall, så da blir det en fin kjole. Gubben har dress[;)]

I år gidder jeg ikke å kjøpe matrosdress og kjole eller bunader til de.. vi er ikke noe særlig i byen likevel.. pleier å være hos familie eller venner på grilling..
så da tror jeg rett og slett jeg skal kjøpe en nydelig twins kjole til snuppa og linbukse og skjorte til eldstemann.. Da kan de bruke det flere ganger!! ;)

Back
Topp